Specjalista od lokacji. "To praca, w której cały czas jesteśmy w drodze"
Programer festiwalu filmowego selekcjonuje filmy, które trafiają do repertuaru danej imprezy. Robi to pod okiem dyrektora artystycznego festiwalu, ale zazwyczaj posiada dużo swobody w podejmowaniu decyzji. - Najogólniej mówiąc, ta praca polega na oglądaniu filmów. Brzmi pięknie, ale bywa ciężko. Jest mnóstwo tytułów, można się w tym szybko pogubić, a jednocześnie cały czas towarzyszy ci świadomość, że musisz być uważny, że nie możesz niczego przegapić. Tymczasem kiepskie filmy, których nie brakuje, potrafią uśpić czujność - opowiada Karol Piekarczyk (programer Millenium Docs Against Gravity).
Adam Rostkowski, programer Warszawskiego Festiwalu Filmowego, tłumaczy natomiast na czym polega rywalizacja między przedstawicielami tej branży i dlaczego selekcjonerzy są "poławiaczami pereł".
Wolontariat w kinie, czyli filmy których... nie obejrzysz
W audycji o swojej pracy krytyka filmowego i programerki opowiada także Małgorzata Sadowska. Kto ma szansę zostać festiwalowym selekcjonerem? Jakie warunki musi spełnić? Co to znaczy "kupować film po nazwisku"? O tym m.in. w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: Dajesz radę
Prowadzi: Beata Kwiatkowska
Goście: Adam Rostkowski (programer Warszawskiego Festiwalu Filmowego), Karol Piekarczyk (programer Millenium Docs Against Gravity)
Data emisji: 12.07.2018
Godzina emisji: 14.07
kul