Modę i mięso wystawia się tak samo

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2012 15:51
- Odpowiednie ułożenie towaru na półkach sprawia, że klient przechodzi przez wszystkie działy i bierze ze sobą więcej. – mówiła w Czwórce Joanna Pytlewska, projektantka mody, prowadząca warsztaty visual merchandisingu.
Audio
  • Joanna Pytlewska o projektowaniu witryn sklepowych

Visual merchandising (VM), to nic innego jak sztuka wykładania towaru w ten sposób, by wpływać na zachowania klienta. – Tak naprawdę ta dziedzina istnieje odkąd tylko pojawił się handel – mówiła w audycji "Pod lupą" Joanna Pytlewska. Dawniej sprzedawcy wystawiali swój towar na kocach i skórach, dziś wystawy sklepowe komponowane są według wielu reguł. - Przede wszystkim witryna powinna zachęcać do wejścia do sklepu i pokazywać czym się charakteryzuje dana marka. Tuż po wejściu widoczne powinny być promocje i to, co jest na czasie, czego ludzie w danym momencie szukają – radził gość Justyny Dżbik.

VM rozwinęło się wtedy, kiedy huty szkła zaczęły produkować wielkie tafle szkła. Sklepowe witryny na głównych ulicach Londynu i Paryża stały się wielkie i zaczęły przypominać mini teatry. Do ich projektowania częstokroć zatrudniano artystów. VM zajmowali się między innymi Andy Warhol i Salvador Dali.

Więcej na temat projektowania wystaw sklepowych dowiesz się słuchając nagrania audycji.

bch

Czytaj także

Warto być ekspalaczem

Ostatnia aktualizacja: 07.06.2012 09:00
20% nikotynistów wstaje w nocy by zapalić papierosa. Oni też mają szansę na wyjście z nałogu, a pomaga w tym kampania Komisji Europejskiej "Ekspalacze".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Chcą zrobić z Warszawy warzywną Hawanę

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2012 15:51
- W stolicy Kuby ponad 80% warzyw pochodzi z upraw miejskich, chciałybyśmy rozwinąć tę ideę i u nas – mówiły w Czwórce dziewczyny z grupy Precel, które opowiedziały w Czwórce o ogrodzie warzywnym założonym przez nie na Pradze.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Najwięcej zdjęć robimy prezesom"

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2012 16:52
Szeregowym pracownikom robione są standardowe portrety tzw. główki. Bardziej kreatywne sesje, "w marynarce i bez", wykonywane są kadrze zarządzającej. W Czwórce rozmawialiśmy o fotografii korporacyjnej.
rozwiń zwiń