Jeśli mówimy o rachunku zysków i strat to większość instytucji kultury jest bezsensowna. Ale w ten sposób nie można analizować tego "dobra" prof. Rafał Kasprzak
Z badań TNS wynika, że nawet 84 proc. Polaków w ciągu ostatniego roku nie była ani razu w teatrze. - W tym momencie zwykle następuje biadolenie, jak to wszystko źle wygląda i jak to Polacy nie uczestniczą w kulturze. Tymczasem te liczby zaciemniają złożoność całej sytuacji. Bo z innych badań wynika, że Polacy chodzą do kina, teatru, opery bardzo chętnie, pod warunkiem, że mają z kim - mówi Bogna Świątkowska.
Uczestnicy badania TNS przyznawali też, że odstraszają ich wysokie ceny biletów, brak wolnego czasu, brak odpowiedniego stroju i obawa przed niezrozumieniem przekazu. - Czasami mam wrażenie, że ludzie kojarzą teatr z reliktem przeszłości, z czymś nudnym, czego należy się bać. Tymczasem jest tu tyle różnych ofert, że każdy na pewno znajdzie coś dla siebie - opowiada Mateusz Banasiuk.
Social media bardzo pomagają mi, żeby dotrzeć do moich odbiorców i żeby im powiedzieć o moich spektaklach i koncertach. to bardzo sprecyzowana reklama Mateusz Banasiuk
Czy z oferty teatralnej "Bilet za 300 groszy" skorzystają ci, dla których bilety na spektakle są zwyczajnie zbyt drogie? Czy zbliżająca się Noc Muzeów, kiedy do wielu placówek będzie można wejść bezpłatnie, rozbudzi potrzebę uczestniczenia w kulturze? Jakie sposoby wykorzystywane są przez placówki kulturalne, aby przyciągnąć szerszą publiczność?
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Goście: Bogna Świątkowska (prezeska Fundacja Bęc Zmiana), prof. Rafał Kasprzak (Katedra Badań Zachowań Konsumentów SGH), Mateusz Banasiuk (aktor, wokalista)
Data emisji: 18.05.2018
Godzina emisji: 15.08
kul/mko