Jaka będzie przyszłość polskiej motoryzacji?
Nowe przepisy mogą wspomóc rynek motoryzacyjny oraz rynek usług związanych z eksploatacją aut elektrycznych, twierdzą ich zwolennicy. To także znaczący krok w kierunku gospodarki niskoemisyjnej. - Akcyza to ok 3 proc. wartości samochodu. Ulgę przyniosłoby dopiero zniesienie VAT-u, wówczas ceny między "tradycyjnymi" samochodami, a tymi elektryczymi dopiero zaczęłyby się nieco zrównywać - przekonywała Justyna Piszczatowska.
Istnieją także obawy o przeszacowanie danych dotyczących infrastruktury, np. punktów ładowania baterii, których dziś w całym kraju - jak wyliczała Piszczatowska - jest 130. A autem elektrycznym autem przejechać można ok 250 km na jednej baterii. - Zbyt mała ilość punktów do ładowania jest wciąż poważnym problemem. Poza tym pojawiają się problemy z ładowaniem takich aut zimą, kiedy temperatury są bardzo ujemne - podkreślał Robert Grudziński z fundacji „Nasza energia”, a prywatnie od lat właściciel takiego pojazdu.
W programie rozmawialiśmy także o tym, co przyniosłoby nam wyeliminowanie aut spalibnowych z użytku na polskich drogach, czy jest szansa, że Polacy postawią na elektromobilność i jak "rewolucja zeroemisyjna" postępowała w Europie?
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Materiał przygotował: Weronika Puszkar
Goście: Justyna Piszczatowska (Wysokienapiecie.pl), Robert Grudziński (fundacja Nasza energia)
Data emisji: 22.06.2017
Godzina emisji: 15.08
kd