Od A do G. Nowe symbole na sprzęcie AGD
- Sami producenci ułatwiają znalezienie produktu na półkach, dodając na opakowaniach elementy informujące, że jest to produkt polski. Detaliści również w tym pomagają, tworząc w sklepach półki lub strefy polskich produktów - mówi Agata Matuszewska z Open Research.
Pochodzeniem nabywanych rzeczy najbardziej interesują się młodzi ludzie od 20. do 30. roku życia. Natomiast w mniejszym stopniu zainteresowane są tym osoby starsze. Najczęściej zwracamy uwagę na polskie pochodzenie przy zakupie żywności, odzieży, leków czy kosmetyków.
Posłuchaj
03:36 _PR4_AAC_pierwsze_slysze_ 2020_11_05-06-12-53.mp3 W czasach pandemii coraz częściej wybieramy produkty z Polski (Pierwsze Słyszę/Czwórka)
- Polacy są dumni z krajowych produktów, szczególnie mężczyźni. Jest to rzeczywiście zaskoczenie, mamy do czynienia z pozytywnym przejawem patriotyzmu – mówi gość audycji. - Duma z polskich produktów zajmuje czwarte miejsce wśród cech wymienianych w rankingu "Z jakiego powodu konsumenci kupują polskie produkty" i jak wspominałam, przodują mężczyźni. Co trzeci z nich deklarował pewną dumę i przywiązanie do polskich produktów.
Głównym aspektem, dla którego konsumenci chcą wybierać polskie produkty, jest wspieranie polskiej gospodarki. Ważna jest również dobra jakość oraz zaufanie do polskich produktów. Konsumenci wiedzą, skąd pochodzą, i z jakich terenów, kupowane przez nich towary. Przy wyborze kierują się również wspieraniem polskich firm i rozwoju rynku pracy.
Sprawdź także:
Pandemia koronawirusa na pewno wzmocniła zjawisko patriotyzmu konsumenckiego.
- Komunikacja, która miała miejsce na przełomie kwietnia i maja zachęcała Polaków do kupowania polskich produktów i w tym zakresie odniosła bardzo pozytywny skutek. Wszystkie działania, które miały na celu pewną obronę polskiej gospodarki i solidarność Polaków na pewno przyczyniły się do istotnego wzrostu tego trendu - tłumaczy ekspert.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Materiał przygotowała: Mateusz Kulik
Gość: Agata Matuszewska (Open Research)
Data emisji: 05.11.2020
Godzina emisji: 6.12
aw