Jak tłumaczyli goście Czwórki, animacja to bardzo ważna gałąź branży reklamowej. - Podobnie jak w marketingu, ale też w czołówkach seriali, filmów, trailerach gier, czy końcówkach reklam - wyliczał Tomasz Dławichowski. - Ta branża potrzebuje coraz więcej i kreatywnych ludzi, którzy potrafią te animacje zrobić, i tego dotyczy nasz konkurs - mówił gość Czwórki. - Wcześniej zapotrzebowanie było na grafików, dziś potrzebujemy bardziej motion designerów, czyli ludzi, którzy będą potrafili zrobić film z grafiki - mówił.
Zdaniem eksperta doświadczeni graficy chętnie poszerzają dziś swoje kompetencje. - Część osób od razu zaczyna studia w tym kierunku, jednak dobra animacja musi mieć podstawy w dobrej ilustracji - podkreślał. Jak tłumaczył, polskie uczelnie powoli wychodzą na przeciw zapotrzebowaniu w tej branży. - Majmy zdolnych motion designerów, i choć dyplom uczelni się przydaje, w komunikacji marketingowej poszukujemy raczej dobrego flow - wyliczał.
W ramach konkursu należy wykonać animację do ścieżki dźwiękowej. Tegoroczny temat to coraz popularniejsze wśród firm CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu - z języka angielskiego corporate social responsibility. Jak tłumaczyli goście Czwórki, klienci nie pozostają obojętni na politykę i strategie działania marek, stąd "ważny jest klarowny przekaz dotyczący wartości i zaangażowania w kwestie społeczne".
11:23 czwórka animacjaPR4_AAC 2022_10_10-08-16-54.mp3 O konkursie Timecode Akcja Animacja mówią Tomek Dławichowski i Katarzyna Hryćko-Górnicka (Pierwsze słyszę/Czwórka)
- CSR to część działań marketingowych skierowanych albo do wewnątrz korporacji, albo na zewnątrz, czyli do konsumentów. To dodatkowe działania - poza komercyjnymi - które wpływają na wizerunek marki. Chodzi o budowanie tego wizerunku jako firmy zaangażowanej społecznie, etycznej, transparentnej i odpowiedzialnej - wyliczała Katarzyna Hryćko-Górnicka z Agencji Advalue. - Marki mają problem z pokazywaniem takich działań. Brakuje na to budżetu, albo wiedzy o tym, jak ważne jest to dla konsumentów. W konkursie chcemy dać szansę markom, by mogły komunikować takie działania, ale też młodym, by potencjalnym pracodawcom pokazali swój talent i warsztat - podkreślała.
- Mamy nadzieję, że marki będą chciały wykorzystywać animację, którą stworzy uczestnik, czy zwycięzca konkursu - mówiła Katarzyna Hryćko-Górnicka. Nabór do Timecode Akcja Animacja potrwa do 15 listopada. - By wziąć udział w tym wydarzeniu należy mieć ukończone 18 lat i zarejestrować się na stronie internetowej - mówił Tomek Dławichowski.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Goście: Tomek Dławichowski (współorganizator konkursu), Katarzyna Hryćko-Górnicka (Agencja Advalue)
Data emisji: 10.10.2022
Godzina emisji: 8.15
kd