Moderzy zmieniają Resident Evil 2. Nemesis już powstaje?

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2019 16:37
Jedną z największych zalet gier wydawanych na komputery osobiste jest możliwość ich modyfikacji. Często twórcy oddają w nasze ręce specjalne narzędzia umożliwiające łatwe wprowadzanie zmian. Nie jest to jednak reguła i tytuły pozbawione moderskiego oprogramowania zewnętrznego muszą liczyć na utalentowanych informatyków, którzy ingerując w pliki gry na własną rękę, dostarczają nam mniej lub bardziej pokaźne zmiany.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Pedro Martinez Valera/Shutterstock.com

Zaslepki_czworka_GAMING_F.jpg
ZOBACZ WIĘCEJ Strefa gamingu >>>

Moderzy po premierze Resident Evil 2: Remake szybko zakasali rękawy i zabrali się do pracy. Kiedy na rynku pojawił się Resident Evil VII, gracze pozytywnie przyjęli rozgrywkę prowadzoną z perspektywy pierwszej osoby. To był inny Resident i widok z oczu bohatera podczas zwiedzania domu rodziny Bakerów idealnie wkomponował się w klimat horrorów z dawnych lat. Mimo że Resident Evil 2: Remake został od zera zaprojektowany z myślą o kamerze trzecioosobowej, dla moderów nie stanowiło problemu zaimplementowanie do gry perspektywę pierwszoosobową.

PLWK10 gala 1200 gal.jpg
Łukasz "JeffreJ" Chmiel z nagrodą komentatora e-sportowego

Nie zapomniano także o fanach klasyki. W latach 90., które były złotym okresem pierwszego PlayStation, trylogia "Resident Evil" budowała atmosferę horroru za sprawą statycznej kamery. Słyszeliśmy odgłosy, widzieliśmy poruszające się cienie, a animacja skrzypiących drzwi przenosiła nas do kolejnego pomieszczenia. Oprócz naszego braku świadomości tego, co znajduje się w kolejnym pokoju, nie wiedzieliśmy także co czyha za rogiem. Dla niektórych moderów to był największy atut dawnych produkcji Capcomu, zatem… czemu nie przywrócić tego w Resident Evil 2: Remake?

Capcom w żaden sposób nie blokuje fanom możliwości modyfikowania swojego najnowszego dzieła. Yoshiaki Hirabayashi w wywiadzie dla GameWatch wyjawił, że istnieją duże szanse na remake kultowego Resident Evil 3: Nemesis. Wszystko uzależnione jest od popularności wypuszczonego remake’u oraz odpowiedniej sprzedaży. Biorąc pod uwagę zachwyt nad najnowszą odsłoną pozostaje nam tylko czekać na oficjalne ogłoszenie prac lub zaskoczenie w postaci częściowo ukończonego projektu.

Przypominamy, że gra Resident Evil 2: Remake zadebiutowała 25 stycznia tego roku i błyskawicznie skradła serca recenzentom oraz miłośnikom horroru. W serwisie Metacritic możemy zobaczyć, że na podstawie ocen krytyków oraz graczy średnia ocen wynosi 91%. Na Steam wyniki zebrane na podstawie recenzji użytkowników wynoszą 96%, co dla tej platformy oznacza bardzo pozytywny odbiór.

Łukasz "JeffreJ" Chmiel

 

Czytaj także

"Metro Exodus" nie dla Steam. Kłopoty Valve! !

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2019 11:56
Zaskoczenie, szok, niedowierzanie. Tak w skrócie można opisać reakcję graczy na informacje, że wyczekiwane "Metro Exodus" nie pojawi się na platformie Steam. Od momentu pojawienia się na rynku Epic Games Store coraz głośniej mówi się o nadchodzących problemach Valve.
rozwiń zwiń