Jak stworzyć dobrą grę? "Postawić na jakość i przekaz"
- Te fantastyczne, pierwszoosobowe "strzelanki" ponownie przyspieszyły bicie mojego serca - wyjaśnia Łukasz "JeffreJ" Chmiel. - Produkcje nazywane często "arena shooterami" królowały w czasach mojego dzieciństwa.
Tak kiedyś wyglądały FPS-y: przejdź z punktu A do punku B, eliminując wszystkich przeciwników po drodze rozwiązując mniej lub bardziej skomplikowane zagadki. I znowu akcja, a zaraz po niej kolejne zagadki. Fabuła często była jedynie pretekstem do otwierania ognia, a zróżnicowany arsenał broni podkręcał satysfakcję z eliminacji wrogów i ukończenia kolejnego etapu.
43:06 _PR4_strefa_gamingu_cala_2020_12_20-12-08-12.mp3 Na czym polega urok komputerowych retro gier? (Strefa gamingu/Czwórka)
- Patrząc na definicję arena shooterów, to tak naprawdę wiele gier pod to podchodzi, mogą to być strzelanki i różnorakie gry, w których się strzela. "Asteroids" jest też "arena shooterem", bo polega dokładnie na tym samy, tylko masz inny widok - mówi Krzysztof "NrGeek" Micielski.
Posłuchaj także:
Chociaż gry zaczęły w pewnym momencie zmierzać w kierunku realizmu, gracze mimo wszystko tęsknili za futurystycznymi shooterami, za taką niezobowiązującą i odstresowującą rozgrywką. Idealnym przykładem jak może wyglądać staro-szkolne strzelanie w nowej oprawie graficznej są najnowsze części "DOOMa".
- "DOOM Eternal" dorzuca jeszcze kilka ciekawych rzeczy. Mamy tam między innymi sporo zręcznościowych łamigłówek, których we wcześniejszej wersji nie było. Rzeczywiście jest to powrót takich dynamicznych i szybkich shooterów, gdzie liczy się precyzja i synchronizacja „ręka-oko”, a nie siedzenie gdzieś za jakąś skałką i punktowanie przeciwników - mówi gość audycji.
***
Tytuł audycji: Strefa gamingu
Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel
Gość: Krzysztof "NrGeek" Micielski
Data emisji: 20.12.2020
Godzina emisji: 12.05
aw