"League of Legends". Bez przekleństw i bez czatu

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2021 19:55
Obserwuj nas na Google News
"League of Legends" nigdy nie mogło pochwalić się dobrą społecznością. RIOT Games postanowiło ukrócić negatywne zachowanie, co poskutkowało całkowitym wyłączeniem czatu publicznego.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Concept Photo.Shutterstock

Wyzwiska, obelgi oraz obwinianie. Tak charakteryzował się czat "League of Legends". RIOT Games podjęło najbardziej brutalną z możliwych decyzję i finalnie zdecydowało się wyłączyć komunikację publiczną. Oto oficjalny komunikat.

Chociaż w roku 2021, jeśli chodzi o systemy behawioralne, koncentrowaliśmy się głównie na zachowaniach takich jak odchodzenie od komputera i celowe ginięcie, doszły do nas opinie, że w tym roku coraz większym problemem było też obrażanie werbalne. Pracujemy nad wieloma zmianami, aby systematycznie usuwać ten problem na poziomie League i Riot, ale jedną bezpośrednią zmianę zauważycie już w patchu 11.21: całkowicie wyłączamy czat ogólny w kolejkach dobieranych.

Chociaż czat ogólny może być źródłem zabawnych interakcji społecznościowych pomiędzy drużynami, a także przyjaznego droczenia się, obecnie interakcje negatywne przeważają nad pozytywnymi. Ocenimy wpływ tej zmiany na podstawie raportów o obrażaniu słownym oraz współczynników kar, a także ankiet i waszych bezpośrednich opinii.

[…] Wiemy, że to wkurzające dla wszystkich tych, którzy lubią komplementować skórki przeciwników z alei lub wysyłać zaproszenia do tańca w legowisku Barona. Wierzymy jednak, że korzyści wyłączenia czatu przeważają ze względu na rosnącą liczbę negatywnych zachowań w czacie ogólnym podczas gry.

Zdajemy sobie sprawę, że obrażanie werbalne zdarza się również w czacie drużynowym, więc wyłączenie czatu ogólnego nie usunie całkowicie tego problemu. Jednak czat drużynowy odgrywa też istotną rolę w koordynacji działań drużyny, więc jego potencjalna wartość jest znacznie wyższa, nawet jeśli może stać się źródłem negatywnych doświadczeń.

Sprawdź także:

Choć w Lidze Legend dzieje się źle, nadal jest to najpopularniejsza gra e-sportowa.

Łukasz 'JeffreJ' Chmiel/kul

Czytaj także

Sztuczna inteligencja - kiedyś "Terminator", dziś boty

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2019 12:04
Rozwijana na przestrzeni lat nieustanie nas zachwyca i jednocześnie przeraża. Czym dziś jest sztuczna inteligencja i jaką rolę pełnii w świecie gier komputerowych?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Skandal w Blizzardzie. Jaka będzie przyszłość legendy?

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2021 11:20
Od kilku tygodni internet grzmi o skandalu w legendarnym Blizzardzie. Firma, która do tej pory stanowiła wzór dla innych deweloperów pod względem jakości swoich produktów, prawdopodobnie nieodwracalnie utraciła swój wizerunek.
rozwiń zwiń