Ilość samochodów we Francji już od wielu lat stanowi problem. Miasta są coraz bardziej zakorkowane, a poziom C)2 wzrasta. W związku z tym, władze tego kraju postanowiły nieco zmienić prawo. Teraz, będzie ono zachęcało kierowców do ograniczania użycia aut. W jaki sposób? Poprzez reklamy!
Będą one zawierać odniesienia do alternatywnych form transportu, takich jak spacery, jazda na rowerze, korzystanie z transportu publicznego czy też rzadsze, ale wspólne korzystanie z samochodu.
Jak podaje portal fpięć: „Reklamy emitowane w kraju będą musiały zawierać w swojej treści jeden z następujących zwrotów: Na krótkie podróże – pieszo lub na rowerze, Pomyśl o carpoolingu lub Na co dzień używaj transportu publicznego. W niektórych przypadkach reklamy będą również musiały zawierać hashtag #SeDéplacerMoinsPolluer, co oznacza ruch bez zanieczyszczeń”.
Na firmy, które nie spełnią wymogów zostanie nałożona grzywna w wysokości około 50 tysięcy euro.