Gry wideo często przedstawiane są jako zagrożenie, szczególnie dla dzieci. Organizatorzy festiwalu, Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny oraz Fundacja Indie Games, chcą skonfrontować się z tym przekonaniem i udowodnić, że gry komputerowe mogą być skutecznym narzędziem w rękach nauczycieli, edukatorów, aktywistów i badaczy.
Pierwsza edycja festiwalu odbyła się w 2018 roku i była pierwszym tego typu wydarzeniem w naszej części Europy. Zaprezentowano ponad 30 gier, a wśród gości pojawili się ważni przedstawiciele nurtu z całego świata, tacy jak Asi Burak (przewodniczący organizacji Games for Change) czy Ryan i Amy Green (twórcy nagradzanej gry That Dragon, Cancer).
Podczas zbliżającej się 2. edycji festiwalu poruszone zostaną przede wszystkim kwestie praktyczne. Ważnym elementem będzie budowanie powiązań między twórcami gier, innowatorami społecznymi, edukatorami i inwestorami. Zaprezentowane zostaną również inspirujące studia przypadków i konkretne rekomendacje.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona. Rejestracja startuje 12 listopada.
mg/mat prasowe