Kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach i chętniej z nich korzystają – tak wynika z najnowszego raportu Digital Ethics, przygotowanego przez zespół naukowców z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Co więcej, płeć żeńska jest także bardziej niezależna w kwestii wyborów moralnych i bardziej polega na swoim sumieniu niż męska część społeczeństwa. Mężczyźni z kolei chętniej deklarują, że na czymś się znają.
Według raportu, Polki wyprzedzają męską część społeczeństwa w robieniu zakupów online (88% do 82%), korzystaniu z bankowości internetowej (82% do 76%) czy komunikatorów (83% do 74%). Media społecznościowe również są domeną kobiet. W Polsce korzysta z nich 85% pań i 69% panów.
Jeśli chodzi o mężczyzn, ci natomiast częściej korzystają z technologii GPS i dużo chętniej deklarują, że znają się na nowych technologiach.