19:47 CZWORKA Ratujemy swiat - green marketing 13.08.2021.mp3 Na czym polega green marketing - rozmowa z Dominiką Lenkowską-Piechocką (Ratujemy świat/Czwórka)
Green marketing będzie skuteczny, jeżeli spojrzymy na niego przez pryzmat klienta i jego potrzeb Dominika Lenkowska-Piechocka
Promowanie i komunikowanie troski o środowisko
- Green marketing, czy też ekomarketing, funkcjonuje już od lat 70. ubiegłego wieku. Miał on zrównoważyć rozbuchany konsumpcjonizm troską o naturę - wyjaśnia ekoaktywistka Dominika Lenkowska-Piechocka. - Kiedy mówimy o tym zjawisku, mamy na myśli działania marketingowe, które propagują wśród klientów postawy prośrodowiskowe. Ale green marketing przede wszystkim powinien koncentrować się na samym produkcie. Na przekazywaniu informacji o jego opakowaniu, sposobie produkcji i dystrybucji.
RATUJEMY ŚWIAT - ekologia w Czwórce >>>
Zwiększa się liczba konsumentów, którzy wymagają od marek, żeby były czymś więcej niż tylko instytucją produkującą i wprowadzającą na rynek nowe produkty Dominika Lenkowska-Piechocka
Świadomy klient stymuluje markę
W promocji marek kładzie się nacisk na ochronę środowiska naturalnego, bo to skutecznie przemawia do klientów i działa na ich wyobraźnię. - Duża część marek ma życzliwe podejście do ekologii i chce wprowadzać zmiany w biznesie, ale są też takie firmy, które działają ryzykownie i liczą, że nikt tego nie zauważy. Na szczęście świadomość konsumentów ciągle rośnie - przekonuje rozmówczyni Kariny Terzoni.
***
Tytuł audycji: "Ratujemy świat"
Prowadzi: Kasia Dydo
Materiał przygotowała: Karina Terzoni
Gość: Dominika Lenkowska-Piechocka (ekspertka komunikacji, ekoaktywistka i twórczyni "Who Will Save The Planet")
Data emisji: 13.08.2021
Godzina emisji: 15.15
kul