Logo Polskiego Radia
Jedynka
Petar Petrovic 31.01.2011

Turyści w Egipcie otrzymają wsparcie

Andrzej Bućko (Federacja Konsumentów): Biura podróży zobowiązane są do pomocy swoim klientom.
Turyści w Egipcie otrzymają wsparciefot. PAP/EPA

Kiedy mamy już wykupioną wycieczkę do Egiptu powinniśmy skontaktować się z biurem podróży i zapytać o możliwe rozwiązanie problemu. Zgodnie z przepisami powinno nam ono zaproponować wycieczkę do innego kraju.

- Jeżeli nie dojdziemy do porozumienia, możemy żądać zwrotu pieniędzy, które wpłaciliśmy – podkreślił Andrzej Bućko z Federacji Konsumentów. W rozmowie z Pawłem Wojewódką zauważył, że osoby, które były w kurortach i w trakcie ich wyjazdu doszło do zamieszek, nie mogą wysuwać pod adresem biura żadnych roszczeń.

Biuro podróży ma jednak ustawowy obowiązek opieki nad turystami. Nie może ich pozostawić samym sobie, czy nakazać im powrót na własną rękę. - Musi zapewnić im godziwe warunki i powrót - podkreślił Andrzej Bućko.

Gość "Popołudnia z Jedynką" zauważył, że turysta indywidualny jest w znacznie mniej komfortowej sytuacji, gdyż on o wiele spraw musi zatroszczyć się sam. Turysta, będąc uczestnikiem zorganizowanej wycieczki jest pod opieką organizatora wyjazdu.

(pp)

Aby wysłuchać całej rozmowy, wystarczy kliknąć "Turyści w Egipcie otrzymają wsparcie" w boksie "Posłuchaj" w ramce po prawej stronie.

"Popołudnia z Jedynką" można słuchać od poniedziałku do piątku w godz. 15- 19.