Logo Polskiego Radia
IAR
Marta Kwasnicka 23.05.2015

Zakupami pokieruje żarówka w supermarkecie

Nowe żarówki LED-owe porozumiewają się ze smartfonami klientów supermarketu i wysyłają ważne informacje dotyczące zakupów.
Supermarket (zdjęcie ilustracyjne)Supermarket (zdjęcie ilustracyjne)pixabay.com

Eksperymentalny system zainstalowano w sklepie Carrefour we francuskim Lille.

Dzięki specjalnym LED-om klient dokładnie wie, gdzie jest, bo nowy system działa trochę tak jak lokalny GPS. Ponadto klienci wiedzą, na których półkach są wybrane produkty i jakie są najnowsze promocje. Kody emitowane przez punkty LED są niewidzialne dla ludzkiego oka, ale odbierają je smartfony, na których trzeba zainstalować specjalną aplikację.

Eksperymentalny system wyprodukowany przez firmę Philips to konkurencja dla tzw. beaconów, czyli instalowanych w supermarketach czujników działających w znanej technologii bluetooth.

(IAR)