Jedynka
Jarosław Krawędkowski
28.05.2014
Masz problem w sklepie: zgłoś go do rzecznika konsumenta
Zdarza się, że w wielu życiowych sytuacjach nie potrafimy sobie poradzić bo nie znamy własnych praw. Dzisiaj słuchaczom Polskiego Radia doradzał w różnych konsumenckich sprawach Paweł Zagaj z Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK.
Glowimages.com
Posłuchaj
-
Dzisiaj słuchaczom Polskiego Radia doradzał w różnych konsumenckich sprawach Paweł Zagaj z Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK. /Justyna Golonko, naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego radia/
Czytaj także
- Częstym problemem są na przykład konfliktowe sytuacje związane z wyegzekwowaniem gwarancji lub rękojmi za wady towaru czy na przykład ze zwrotem towaru kupionego na odległość - mówi ekspert.
A wiele konfliktów z przedsiębiorcami można rozwiązać za pośrednictwem polubownych sądów – mówi Paweł Zagaj. I w takich trudnych sprawach pomoże rzecznik konsumenta - podkreśla.
W ciągu 15 ostatnich lat rzecznicy konsumenta udzielili ponad 3 mln porad prawnych - mają na swoim koncie ponad 450 tys. interwencji u przedsiębiorców oraz blisko 30 tys. pozwów skierowanych do sądu.
Rzecznik przyjmuje zgłoszenia od konsumentów zarówno osobiście zazwyczaj w budynku starostwa powiatowego lub urzędu miasta, jak i telefonicznie. I co ważne - takie porady są bezpłatne.
Justyna Golonko, jk