Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Wiśniewska 14.10.2014

Sklepiki szkolne: tylko 1 proc. uczniów kupuje zdrową żywność

Badanie zakupów w szkolnych sklepikach daje argument tym, którzy chcą zakazu sprzedaży w nich tuczącej żywności - donosi "Rzeczpospolita".
(Zdjęcie ilustracyjne)(Zdjęcie ilustracyjne)Glow Images/East News

Jakie rozmiary przyjmuje skłonność dzieci do tuczących przekąsek i napojów, zbadali warszawscy badacze z Wyższej Szkoły Nauk Społecznych Pedagogium. Przeprowadzili pilotażowe badanie w kilkudziesięciu mazowieckich szkołach, sprawdzając, co kupowały setki uczniów (wyniki badania przeprowadzonego w całym kraju będą znane wiosną 2015 r.).
Co sprzedaje się najlepiej? Słodycze
Najlepiej sprzedają się słodycze, które kupiło niemal 25 proc. uczniów. Ciastka i drożdżówki - ponad 13 proc., czipsy - prawie 11 proc. Owoce lub warzywa - jedynie 1,3 proc.
Wśród napojów po słodzone, niegazowane sięgnęło 15 proc. uczniów, po dosładzane soki - 12 proc., po wodę - 9 proc.

Sklepiki szkolne: o ich asortymencie decydować mają rodzice i dyrektor szkoły >>>

PAP, awi