Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 07.10.2015

Stadion Legii Warszawa z platformą usługową Wi-Fi

Stadion Legii Warszawa jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie został wyposażony w platformę usługową opartą o indywidualną sieć Wi-Fi. Umożliwi to kibicom nie tylko korzystanie z bezprzewodowego Internetu, ale również z wielu usług dodatkowych.
Posłuchaj
  • Stadion Legii Warszawa jako pierwszy w Polsce został wyposażony w platformę usługową opartą o indywidualną sieć WI-FI. Jak skorzystają z tego kibice oraz klub, mówi Jakub Szumielewicz, wiceprezes Legii Warszawa./Sylwia Zadrożna, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Czytaj także

 ̶  Wyszliśmy z założenia, że będąc klubem o wielkiej historii z nowoczesnym stadionem w stolicy 40-milionowego kraju, najzwyczajniej w świecie musimy dostosować się do rzeczywistości i mieć Wi-Fi, tak aby każdy kibic mógł z niego swobodnie korzystać - mówi Jakub Szumielewicz, wiceprezes Legii Warszawa.

W przyszłości kibice będą też korzystać z usług dodatkowych, takich jak zakup klubowych gadżetów, biletów na mecze, czy zamawianie jedzenia z dostawą na konkretne krzesełko na trybunach. W ten sposób kibice unikną kolejek i niepotrzebnych napięć - dodaje Szumielewicz.

Dodatkowym impulsem do wprowadzenie tych innowacji była też chęć zwiększenia przychodów klubu, który musi zarabiać, aby móc się rozwijać. A ponieważ oferta będzie skierowana do kibiców, którzy przyszli na mecz, to wzrosną tak zwane przychody z dnia meczu.

Dzięki aplikacji kibice będą też mogli łatwo wziąć udział w ankietach, których celem będzie poprawa jakości świadczonych usług. A dla klubu głos tych najbardziej aktywnych kibiców jest najważniejszy - wyjaśnia wiceprezes Legii Warszawa.

Platforma usługowa Legii jest pilotażowym projektem. Być może zainteresowanie takimi rozwiązaniami wykażą inne kluby z Ekstraklasy. A platformy usługowe w oparciu o własną sieć Wi-Fi można zastosować w wielu innych miejscach publicznych mających pomysł na swój multimedialny biznes, na przykład w firmach organizujących imprezy masowe czy w galeriach handlowych.  ̶  Już teraz rozwiązania takie realizujemy na lotniskach i w sieci restauracji - mówi Oliver Kanzi, dyrektor zarządzający firmy Ericsson.

Sylwia Zadrożna