̶ Wyszliśmy z założenia, że będąc klubem o wielkiej historii z nowoczesnym stadionem w stolicy 40-milionowego kraju, najzwyczajniej w świecie musimy dostosować się do rzeczywistości i mieć Wi-Fi, tak aby każdy kibic mógł z niego swobodnie korzystać - mówi Jakub Szumielewicz, wiceprezes Legii Warszawa.
W przyszłości kibice będą też korzystać z usług dodatkowych, takich jak zakup klubowych gadżetów, biletów na mecze, czy zamawianie jedzenia z dostawą na konkretne krzesełko na trybunach. W ten sposób kibice unikną kolejek i niepotrzebnych napięć - dodaje Szumielewicz.
Dodatkowym impulsem do wprowadzenie tych innowacji była też chęć zwiększenia przychodów klubu, który musi zarabiać, aby móc się rozwijać. A ponieważ oferta będzie skierowana do kibiców, którzy przyszli na mecz, to wzrosną tak zwane przychody z dnia meczu.
Dzięki aplikacji kibice będą też mogli łatwo wziąć udział w ankietach, których celem będzie poprawa jakości świadczonych usług. A dla klubu głos tych najbardziej aktywnych kibiców jest najważniejszy - wyjaśnia wiceprezes Legii Warszawa.
Platforma usługowa Legii jest pilotażowym projektem. Być może zainteresowanie takimi rozwiązaniami wykażą inne kluby z Ekstraklasy. A platformy usługowe w oparciu o własną sieć Wi-Fi można zastosować w wielu innych miejscach publicznych mających pomysł na swój multimedialny biznes, na przykład w firmach organizujących imprezy masowe czy w galeriach handlowych. ̶ Już teraz rozwiązania takie realizujemy na lotniskach i w sieci restauracji - mówi Oliver Kanzi, dyrektor zarządzający firmy Ericsson.
Sylwia Zadrożna