Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Kamiński 23.02.2011

Polskie Radio coraz lepiej wypełnia misję

Mimo spadku wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego, Polskie Radio realizuje swoją misję - zapewniał podczas posiedzenia senackiej komisji kultury i środków przekazu prezes spółki Jarosław Hasiński.
Prezes Polskiego Radia Jarosław HasińskiPrezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński(fot. PAP/Grzegorz Jakubowski)
Posłuchaj
  • Jarosław Hasiński o szerokim wachlarzu kanałów Polskiego Radia
  • Jarosław Hasiński o nowych kanałach tematycznych Polskiego Radia
  • Jarosław Hasiński: Polskie Radio zwiększa zasięg
Czytaj także

Przewidywane wpływy z abonamentu w tym roku szacuje się na 400 milionów złotych. Prezes Hasiński poinformował też, że Polskie Radio w całości jest już scyfryzowane - od produkcji do emisji. Programów można słuchać nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych radioodbiorników, ale i poprzez internet. Uruchomiliśmy 85 kanałów na 85-lecie radia, które są zgromadzone na portalu internetowym Polskiego Radia - mówił Jarosław Hasiński.

Prezes Hasiński dodał, że do końca kwietnia Polskie Radio zamierza mieć 100 kanałów tematycznych. 1 marca ruszą dwa, poświęcone Janowi Pawłowi II.

Polskie Radio realizuje misję kulturalną i edukacyjną, poza tym przygotowuje program dla zagranicy. Nadawany jest też program na teren Białorusi i Ukrainy - referował prezes Hasiński. Poinformował też, że w styczniu tego roku Zarząd Polskiego Radia zawarł nową umowę gwarantującą nadawanie programu na terenie Ukrainy.

Prezes mówił też o konieczności poprawienia ściągalności abonamentu radiowo-telewizyjnego. Roczny abonament za posiadanie odbiornika radiowego i telewizyjnego to 188 złotych i 30 groszy.

IAR/tk