Logo Polskiego Radia
Czwórka
Karina Duczyńska 26.09.2019

Czy Polacy chętnie udostępniają swoje dane?

Polacy nie są gotowi udostępniać swoich danych instytucjom, ale i tak to robią – to wyniki badań. Według danych z 2016 i 2019 roku - skłonność naszych rodaków do podawania swoich danych finansowym instytucjom niebankowym rośnie.
Posłuchaj
  • Czy warto podawać swoje dane, a jeśli tak, to komu? (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Czytaj także

- W tym roku tylko 17 proc. osób miało jakiekolwiek wątpliwości do podania swoich danych w zamian za możliwość uzyskania korzystniejszej oferty. Trzy lata temu deklarowała je połowa respondentów. Wynika to ze zwiększania poziomu zaufania, jakim generalnie obdarzamy wszystkie instytucje - tłumaczył Norbert Bomber z firmy Blue Media.

Przyzwyczajamy się więc do udostępniania swoich danych przedstawicielom przeróżnych branż: od firm telekomunikacyjnych, przez sklepy internetowe, aż po media społecznościowe. - Oprócz tak standardowych informacji, jak wiek, miejsce zamieszkania, czy urodzenia, coraz chętniej dzielimy się też swoimi zainteresowaniami - mówił ekspert.

W tym roku w życie weszła dyrektywa unijna PSD2, która ma ułatwić użytkownikom banków korzystanie z ich usług. A jak jest w praktyce? - Banki tracą wyłączność na wykonywanie transakcji, m.in. przelewów. W praktyce będziemy mogli dokonywać płatności ze swojego konta bankowego nie tylko poprzez wejście na stronę, ale też w innych aplikacjach - tłumaczył Michał Pawlik ze SMEO.

Co jeszcze się zmieni w związku z wejściem tej dyrektywy? O tym w nagraniu materiału reporterskiego, który przygotowała Adrianna Janiszewska

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Data emisji: 26.09.2019

Godzina emisji: 8.15

kd