Nowe Technologie

Firmy toną w socmediach

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2012 00:00
Socmedia kuszą potencjałem. Mniejsze koszty dotarcia do potencjalnych klientów i większe możliwości prezentacji oferty. Jednak jak pokazują badania Gartner marketing w wirtualnych społecznościach to nie tylko szansa, ale i bolączka inwestycyjna firm. Nie stosując narzędzi mierzenia efektywności kampanii, przedsiębiorcy tracą pieniądze.
Firmy toną w socmediach
Foto: Glow Images/East News

 

 „Chociaż social CRM (Customers Relations Management) to rynek dopiero kiełkujący w polskich realiach, apetyt firm na większą aktywność w tym obszarze stale rośnie.  Niezależnie od profilu działalności, media społecznościowe to dla wielu z nich szansa na rozwój relacji klienckich” – stwierdza Piotr Krzysztoporski, dyrektor ds. Consultingu w Epicor Software Poland. Mimo rosnących nakładów na budowanie sieci kontaktów poprzez narzędzia dostępne w społecznościach, zdaniem ekspertów Gartner co druga tego typu kampania kończy się fiaskiem.

 

„Inwestując w social media warto pamiętać, że sieć rządzi się swoimi prawami. Większa anonimowość klientów niż w przypadku kontaktów telefonicznych czy bezpośrednich, sprawia, że są oni mniej zobowiązani do podtrzymywania relacji z firmą. Kampanie o takiej specyfice, szczególnie wymagają wdrażania odpowiednich narzędzi IT do pomiaru efektywności” – uważa Krzysztoporski z Epicor.

 


  • Jedną z aplikacją, która w ostatnim czasie wprowadziła na rynek firma jest Epicor eSurvey, która służy do pozyskiwania danych na temat zachowań i preferencji klientów. eSurvey umożliwia m.in. przeprowadzanie samodzielnych badań opinii klientów np. w postaci ankiet, które są dystrybuowane za pomocą trzech kanałów komunikacji: poczty email, strony internetowej lub social media.

  • Zastosowanie tak wielu sposobów  pozyskiwania odpowiedzi podnosi wskaźnik uczestnictwa w badaniu oraz wiarygodność wyników. System odpowiada także za analizę zebranych informacji, dostarczając raporty z tendencjami i statystykami udziału.

Czytaj także

Jak zarządzać mediami społecznościowymi w firmie

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2012 00:00
Opublikowane właśnie wyniki raportu Deloitte pokazują specyficzne motywacje, które rządzą polską firmą i jej stosunkiem do socmediów. Raport: "Biznes społecznościowy nowa era w komunikacji biznesowej" pokazuje, że ponad połowa firm w Polsce korzysta z mediów społecznościowych, bo robi tak konkurencja. Kluczowa więc staje się strategia wykorzystania obszaru socmediów.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak korzystać z mediów społecznościowych?

Ostatnia aktualizacja: 24.07.2012 00:00
Instrukcja obsługi dla firm, które chcą wejść w kontakt ze współczesnym konsumentem.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak promować firmę w niemieckim Google?

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2012 00:00
Sposobem na sukces firmy może być mocne wejście na najbliższy rynek, czyli niemiecki. W dobie Internetu proces ten rozpoczyna się przede wszystkim od profesjonalnie przygotowanej i skutecznie wypozycjonowanej strony internetowej.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Małe firmy nie potrafią promować się w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 00:00
Jak podaje GUS, tylko 60 proc. oraz niewiele ponad 80 proc. firm z polskiego sektora MSP uruchomiło własną stronę WWW. Jeszcze mniejsza liczba przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci.
rozwiń zwiń