Nowe Technologie

Jeden ekran nie wystarczy?

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2012 00:00
Firma Logitech we współpracy z Opinion Matters, agencją badań rynku, przedstawiła wyniki badań, które wskazują, że blisko połowa z polskich respondentów zamierza tego lata oglądać wydarzenia sportowe na więcej niż jednym ekranie, aby przypadkiem nie przegapić żadnego ważnego momentu.
Jeden ekran nie wystarczy?
Foto: Glow Images/East News

 

Wśród tej grupy, która ogląda sport na więcej niż jednym urządzeniu – takim jak tablety, telewizory, smartfony – podobnych odpowiedzi udzielali mężczyźni i kobiety. Połowa przedstawicieli zarówno płci męskiej, jak i żeńskiej wybrała opcję podwójnego ekranu. Co ciekawe, tylko niecałe 2/3 polskich mężczyzn posiada kontrolę nad pilotem. Oznacza to większą niż kiedykolwiek potrzebę posiadania kilku ekranów, żeby nie przegapić długo wyczekiwanych wydarzeń sportowych.

 

Zasady zaangażowania

 

Większość z nas żyje wydarzeniami sportowymi, które odbywają się tego lata, jednak nie wszyscy  znamy dokładnie zasady poszczególnych rozgrywek – im więcej meczów i innych wydarzeń sportowych, tym więcej reguł do zapamiętania. Wyniki badań pokazały wnikliwą statystykę, co do różnic pomiędzy mężczyznami a kobietami w rozumieniu zasad danej dyscypliny sportowej. Okazuje się, że w zależności od płci zarówno w inny sposób uczymy się reguł danych rozgrywek,  jak i inaczej udajemy, że je znamy. Różnice te dotyczą następujących zasad:

 


  • Mężczyźni wiedzą najlepiej: Więcej niż połowa Polaków i 36 % Polek rozumie zasady poszczególnych dyscyplin, więc uważają, że nie ma potrzeby się ich uczyć.

  • Wiedza jest potęgą: Jednak to mężczyźni nieco bardziej są skłonni nauczyć się kilku podstawowych zasad, by wyglądać na ekspertów w trakcie oglądania danej gry (odpowiednio 21 % Polaków i 20 % Polek).

  • Udawanie: Tylko jeden na 20 mężczyzn (podobnie wśród kobiet) udaje, że zna zasady gry.

  • Uczenie się: W czasie wspólnego oglądania wydarzeń sportowych tylko jeden na pięciu mężczyzn (19 %) i 20 % kobiet będzie poszukiwać informacji na temat zawodników na swoim tablecie lub laptopie, aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami.

 

Jeden za wszystkich

 

Coraz więcej osób korzysta z różnych ekranów, aby oglądać wydarzenia sportowe, dlatego firma Logitech postanowiła zapewnić swoim klientom najlepsze warunki oglądania. Jeśli zamierzamy oglądać sport na swoim telewizorze, to czemu nie skorzystać z pomocy uniwersalnego pilota Harmony One+ Universal, który jest w stanie kontrolować jednocześnie 15 różnych urządzeń? Jest łatwy w obsłudze i można go szybko zaprogramować, dzięki czemu nie przegapi się żadnego ważnego wydarzenia sportowego tego lata. Z kolei dla użytkowników tabletów, firma Logitech oferuje całą gamę akcesoriów, dzięki którym będą mogli wygodnie oglądać wybrane rozgrywki – na przykład podstawki Logitech AV Stand czy Logitech Speaker Stand.

 

– Tego lata cały naród będzie oglądał bieżące wydarzenia sportowe. Większość osób będzie chciała przeżywać te emocjonujące rozgrywki z przyjaciółmi, śledząc wspólnie rozgrywki przez telewizorem lub korzystając z social media – mówi Frédéric Boutin, Senior Manager, Digital Home w firmie Logitech. – Wiemy, że domowy salon stanie się centrum aktywności dla wszystkich, którzy zamierzają oglądać wydarzenia sportowe na swoich telewizorach. Pilot Logitech Harmony pozwoli im na lepszą kontrolę nad wszystkimi wydarzeniami sportowymi transmitowanymi przez telewizję. Co więcej nasze urządzenie sprawi, że nie będą oni potrzebowali żadnych innych pilotów – dodaje.

Czytaj także

Reklama dźwignią?

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2012 00:00
Olimpijski mecz otwarcia wzbudził wśród kibiców siatkówki spore emocje. Ale to co się działo w przerwach mogło wprawić w osłupienie. Agencja reklamy? Dom mediowy? Kto to wymyślił?
rozwiń zwiń