Nowe Technologie

Czytelnictwo publikacji cyfrowych wzrasta

Ostatnia aktualizacja: 26.12.2013 09:40
Najnowsze dane firmy Adobe pokazują, jak narzędzia do publikacji cyfrowych dostępne w środowisku Adobe Digital Publishing Suite (DPS) wpływają na ożywienie w branży wydawniczej i zaangażowanie czytelników w wydania cyfrowe.
Adobe DPS
Adobe DPS

Od czasu wprowadzenia na rynek Adobe DPS niespełna trzy lata temu, czytelnicy pobrali na urządzenia mobilne ponad 150 mln cyfrowych publikacji. W ciągu tylko ostatniego roku wydawcy zyskali ponad trzy razy więcej unikalnych czytelników cyfrowych wydań, niż w roku poprzednim. Dane przedstawiają także wysokie zaangażowanie użytkowników, którzy spędzali średnio 50 minut* miesięcznie na korzystaniu z wydań DPS. Opierając się na tych wynikach, firma Adobe zadecydowała o upublicznieniu specyfikacji technicznej dla formatu .folio, stosowanego dla cyfrowych wydań, w formie bezpłatnej licencji, co nastąpi w pierwszym kwartale 2014 roku. Ruch ten pozwoli przyspieszyć proces rozwoju i upowszechniania publikacji cyfrowych, umożliwiając wydawcom tworzenie własnych aplikacji do przeglądania treści tworzonych z pomocą DPS.

Funkcje DPS zwiększające zaangażowanie czytelnika

Narzędzia do marketingu konsumenckiego, zawarte w publikacjach DPS, pomagają wydawcom zwiększyć czytelnictwo i stworzyć rozwiązania dostosowane do charakteru magazynów. DPS oferuje możliwość dzielenia się artykułami w głównych mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Pinterest, jak również opcję bezpłatnego dostępu poglądowego do próbek artykułów bądź też całych wydań. Powiadomienia typu push, które można dostosować do własnych preferencji, na bieżąco informują o pojawieniu się nowych treści.

Narzędzia te, poprzez większe angażowanie czytelników i natychmiastowy dostęp do treści, niezależnie od miejsca i czasu, skłaniają klientów do chętniejszego płacenia za treści, wpływając na wzrost sprzedaży wydań cyfrowych magazynów. Opublikowany przez firmę Adobe Przewodnik dobrych praktyk pomoże wydawcom jeszcze lepiej wykorzystać możliwości DPS do budowania świadomości marki, gromadzenia danych, tworzenia optymalnych ofert cenowych i subskrypcji, oraz maksymalizacji czytelnictwa swoich publikacji cyfrowych. Z rozwiązania DPS korzystają także firmy i instytucje edukacyjne do budowania własnych aplikacji dla pracowników i klientów.

.folio jako bezpłatna licencja

Coraz więcej wydawców decyduje się wykorzystać DPS jako podstawową platformę do publikowania cyfrowego dla różnych systemów operacyjnych i elektronicznych „kiosków”. Dlatego też, aby zmaksymalizować zasięg cyfrowych magazynów projektowanych przy użyciu DPS, Adobe opublikuje specyfikację techniczną dla formatu .folio – dedykowanego wydaniom cyfrowym – w formie bezpłatnej licencji. Format .folio, w którym publikuje się wszystkie magazyny DPS, stał się de facto standardem dla interaktywnej cyfrowej prasy. Bezpłatna licencja umożliwi  każdemu licencjobiorcy zaimplementować swoje własne rozwiązanie do przeglądania wydań .folio.

 



autor: Mariola Czapkiewicz/Adobe