Co jest przewagą technologiczną Toshiby w stosunku do konkurencji?
Sandor van der Ham: Na rynku jest niewiele firm, które jak Toshiba co roku prezentują swoje najbardziej spektakularne innowacje. Jesteśmy jedynymi, którzy mają w ofercie laptopy i telewizory z technologią 3D bez okularów. Właśnie poinformowaliśmy o kolejnych etapach prac związanych z technologią 4K2K dla naszych telewizorów o rozdzielczości Quad Full HD. Poza tym, mamy na swoim koncie kilka tak przełomowych inicjatyw, jak wprowadzenie do portfolio laptopów nowych rozwiązań - pierwszego na świecie ultrabooka Satellite U840W z matrycą szerokokątną (21:9) oraz konwertowalnego Satellite U920t, który jest tabletem i laptopem w jednym.
Możemy się również pochwalić wyjątkowym ultrabookiem, który w smukłej obudowie kryje pełnowymiarowe porty i złącza. Toshiba w swoich produktach oferuje najszerszą gamę opcji zapewniających łączność, dzięki czemu nasi użytkownicy mają szybki i łatwy dostęp do wszelkich zasobów w sieci. Właśnie te własności komunikuje hasło „Be Inspired, Be Connected”, z targów IFA w Berlinie.
Ponadto chciałbym zwrócić szczególną uwagę na wygląd, wzornictwo i jakość naszych produktów. Co istotne, nasze urządzenia uhonorowane wieloma nagrodami nie są jedynie produktami premium. Mogą je nabyć przeciętni użytkownicy. Natomiast wszystkie modele z serii Tecra i Portégé pomyślnie przeszły restrykcyjne testy TÜV Germany potwierdzające ich wysoką jakość.
Sektory TV i PC są bardzo zróżnicowane. Co zyska Toshiba po połączeniu obu dywizji?
Nasza decyzja o połączeniu obu dywizji podyktowana była nie tylko korzyściami operacyjnymi czy kosztowymi, ale przede wszystkim chcieliśmy osiągnąć synergię wynikającą z faktu, iż użytkownik korzystając z każdego z naszych urządzeń połączonego z innymi w sieć, ma bezproblemowy dostęp do danych, a również możliwość dzielenia się i korzystania z nich. Dziś granice pomiędzy telewizorami i laptopami zacierają się, a Toshiba jest jednym z niewielu producentów, którzy są w stanie dostarczyć swoim klientom rozwiązania będące tym co najlepsze w obu grupach produktowych.
Marże na notebookach oraz ultrabookach są niskie. Czy wobec tego głównym źródłem zysków będą tablety w tym nowy konwertowalny model?
Nie komentujemy zyskowności poszczególnych segmentów produktowych, ponieważ każdy z nich ma swoją określoną specyfikę, a my jesteśmy zadowoleni z rezultatów we wszystkich obszarach naszej działalności. Celem firmy Toshiba jest uzyskanie pozycji wiodącego gracza w każdym z biznesów, w których działamy.
Każda firma z grupy wiodących myśli o byciu numerem 1. Na rynku PC należałoby pokonać Lenovo. Kiedy Toshiba zamierza zostać numerem jeden i gdzie: w Europie, w Polsce?
Unikalne portfolio firmy Toshiba zawierające telewizory, komputery osobiste i tablety charakteryzuje wysoka jakość wszystkich produktów. Naszą ambicją jest pozostanie wśród najważniejszych producentów na wszystkich rynkach europejskich.
Czy w tym roku możemy jeszcze oczekiwać ze strony firmy Toshiba jakiejś prawdziwej nowości i co to może być: raczej tablet, notebook czy telewizor?
Do końca roku 2012 nie planujemy już prezentacji kolejnych nowości.