Badania BI Intelligence, działu badawczego Business Insider1, pokazują, że poziom sprzedaży tabletów osiągnie 500 milionów sztuk do 2015 roku, co oznacza, że odejście od tradycyjnych desktopów i komputerów stacjonarnych staje się coraz bardziej wyraźne. Konsumeryzacja IT jest jednym z trendów, który jest wspierany przez firmy. Badania przeprowadzone przez QlikTech pokazują, że ponad 90% respondentów wierzy, że technologie mobilne są nie tylko przydatne, ale wręcz kluczowe w biznesie. Ponadto większość z nich (70% respondentów) zgadza się z twierdzeniem, że za tym trendem powinno podążać wsparcie szerszej gamy prostych w użyciu i dostępnych na urządzeniach mobilnych aplikacji.
Firmy powinny wspierać trend korzystania z urządzeń mobilnych oraz umożliwiać dostęp do systemów BI pracownikom bez względu na to, gdzie się znajdują. Takie podejście umożliwi im odkrycie firmy na nowo od zupełnie innej strony. Jak w takim razie dział IT może wdrożyć platformę do mobilnej analityki biznesowej, nie narażając firmy na wyciek poufnych danych i nie komplikując swojej pracy jeszcze bardziej? Jesteśmy przekonani, że rozwiązaniem są narzędzia oparte o przeglądarkę. Głównie dlatego, że wdrożenie w całej firmie tego typu rozwiązań jest łatwe i szybkie. Jedyne, czego potrzebują użytkownicy tabletów czy smartfonów to przegladarka. Jednocześnie dzięki technologii in-memory wszystkie informacje są zapisywane w pamięci RAM, dzięki czemu żadne dane nie zostaną na urządzeniu po jego odłączeniu od sieci, minimalizując w ten sposób ryzyko wycieku.
Wielu naszych klientów korzysta z platformy QlikView Business Discovery, opartej na technologii in-memory, na urządzeniach mobilnych. Jeden z nich, firma EAT oferująca klientom domowe jedzenie, podjęła działania mające na celu optymalizację QlikView pod kątem urządzeń mobilnych, dzięki czemu użytkownicy mają do niego lepszy i wygodniejszy dostęp. Dodatkowo menadżerowie regionalni zostaną wyposażeni w tablety, które będą zsynchronizowane z innymi urządzeniami w firmie – począwszy od systemów HR do systemów POS (ang. point-of-sale). Dzięki temu pracownicy EAT będą mogli łatwiej kontaktować się między sobą i organizować spotkania za pośrednictwem QlikView niezależnie od tego, gdzie obecnie przebywają. Oznacza to, że będą mogli kontaktować się z pracownikami, którzy znajdują się w terenie i nadal mają dostęp do firmowych danych.
Wiemy, że pracownicy potrzebują szerszego dostępu do informacji biznesowych. Firma EAT to doskonały przykład jak właściwie mogą wykorzystywać dane na urządzeniach mobilnych. Często słyszymy określenie „big data”, lecz umożliwiając pracownikom zagłębienie się w gąszcz informacji, które dostępne są na urządzeniach mobilnych, pomagamy im odnaleźć rozwiązania problemów w momencie, w którym są najbardziej potrzebne – w rzeczywistym środowisku pracy.
Polityka BYOD (bring your own device) jest coraz częściej stosowana przez firmy na całym świecie. Pracownicy chcą korzystać ze swoich tabletów i smartfonów również do wykonywania zadań, do których wcześniej wykorzystywane były korporacyjne komputery stacjonarne lub laptopy. Już nie tylko poczta elektroniczna jest czytana na urządzeniach mobilnych, ale coraz częściej użytkownicy chcą mieć możliwość analizowania danych, wykonywania porównań i podejmowania decyzji, korzystając przy tym z tabletów. Konsumeryzacja IT sprzyja łatwiejszemu dostępowi do danych dla dużo liczniejszej grupy użytkowników.
autor: Marcin Mazur, QlikTech