Nowe Technologie

Lenovo: wiele sektorów rynku jednocześnie

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2013 10:55
Z Robertem Grzybem - National Key Account Manager’em Storage w Lenovo Polska rozmawia Cezary Tchorek-Helm
Robert Grzyb, Lenovo Polska
Robert Grzyb, Lenovo Polska

Jak wygląda biznes storage`owy w kontekście wirtualizacji pamięci masowych i chmury?

Na rynku możemy zaobserwować rosnącą coraz wyraźniej popularność wirtualizacji w mniejszych firmach. Teraz już nie tylko duże przedsiębiorstwa rozważają wirtualizację, ale także przedstawiciele sektora SMB. To znacząca zmiana i zarazem proces, który będzie się rozwijał. Najważniejszą rolę odgrywa oczywiście ekonomia i co za tym idzie możliwość osiągnięcie niższego całkowitego kosztu użytkowania zasobów IT dzięki wirtualizacji. Równie istotna jest także możliwość lepszego wykorzystania już istniejących zasobów serwerowych.

Co Lenovo może zaoferować klientom w obszarze wirtualizacji pamięci masowych i chmury?

Chmura publiczna z wielu powodów wzbudza nieufność i czasem te obawy są zasadne. Lenovo stworzyło odpowiedź na wątpliwości użytkowników pod postacią LenovoEMC Personal Cloud. To rozwiązanie umożliwia replikację danych do innych lokalizacji (np. centrala firmy lub jej oddziały) bez zagrożeń i wątpliwości prawnych, które niesie chmura publiczna. Technologia jest dostępna wraz ze wszystkimi urządzeniami LenovoEMC, a dodatkowo wyróżnia je prosta instalacji i praktycznie brak jakichkolwiek dodatkowych kosztów. Dodatkowo dla odbiorcy indywidualnego dodatkową zaletą jest brak limitu wielkości pliku. Taka opcja znacznie ułatwia przesyłanie rozbudowanych plików, zwłaszcza multimedialnych.

Mówi pan o klientach indywidualnych oraz SMB. Czy w ofercie Lenovo są rozwiązania dla dużych przedsiębiorstw?

Tak, zdecydowanie. Technologią, która spełnia wymagania dużych firm jest na pewno IVX, czyli rozwiązanie, które umożliwia jednoczesne uruchomienie wielu maszyn wirtualnych na jednej pamięci masowej. Nie chodzi jednak o tworzenie konkurencji dla zwirtualizowanych serwerów, ale uruchomienie wielu ważnych serwisów jak Windows Print Server, Active Directory, Kerberos, Server DHCP, Server DNS, Linux, Apache, MySQL przy użyciu pamięci masowej. Ważne jest to, że dla poszczególnych maszyn wirtualnych możemy alokować zasoby w postaci mocy procesora, pamięci RAM i wielkości dysków.

Technologia jest dostępna dla urządzeń linii px12-400/450r.

Co jest nową wartością lub nowością w ofercie Lenovo?

Na pewno warto zwrócić uwagę na PX Line Acronis Edition - w jednym urządzeniu NAS oferujemy cały zestaw do backupu danych na potrzeby przedsiębiorstw z obszaru SMB. W pakiecie otrzymujemy oprogramowanie do backupu serwera (jedna licencja dla Windows oraz jedna dla Linux), trzy licencje do backupu stacji roboczych oraz licencję do tworzenie kopii lustrzanych na innym urządzeniu NAS (NAS-to-NAS backup).

Wszystko to jest dostępne w doskonałej cenie i w jednym urządzeniu. Co więcej propozycja Lenovo to jedyna tak rozbudowana oferta na rynku dla małych i średnich przedsiębiorstw. Od strony resellera dużą wartością jest możliwość dodatkowego zarobku przy rozbudowie i konfiguracji oprogramowania Acronis w zależności od specyficznych potrzeb klienta końcowego. Innym ciekawym rozwiązaniem w naszej ofercie są urządzenia NVR (network video recorder), które pozwalają na stworzenie taniego, efektywnego i profesjonalnego, ale zarazem prostego w zarządzaniu systemu monitoringu w oparciu o oprogramowanie Milestone Arcus. Resellerzy zajmujący się usługami moniotringu wykazują duże zainteresowanie tym rozwiązaniem, także ze względu na markę i jakość używanego przez nas oprogramowania.

Ile Lenovo chce sprzedać - jaki procent rynku?

Sprzedaż produktów LenovoEMC wzrasta regularnie od 2009 roku. To wypadkowa dobrej strategii, regularnej pracy, świetnych produktów oraz wsparcia posprzedażowego. Właśnie to wsparcie - zarówno dla dystrybutorów, resellerów i klienta końcowego - wyróżnia nas najbardziej.  Naszym partnerom i klientom oferujemy pełny wachlarz różnych form wsparcia, które są dostosowane do potrzeb odbiorcy. Mam tutaj na myśli między innymi cała paletę planów serwisowych dostępnych z naszymi urządzeniami oraz szybki i sprawny system RMA. Wymiana uszkodzonego produktu w ramach gwarancji na nowe urządzenie odbywa się bezpośrednio między producentem, czyli nami i klientem końcowym. Wysyłka sprzętu odbywa się na koszt Lenovo, co więcej dystrybutor oraz reseller nie muszą uczestniczyć w czasochłonnych procedurach gwarancyjnych. Z doświadczenia wiem, że takie rozwiązanie jest niezwykle wysoko cenione zarówno przez partnerów jak i klientów końcowych.

Jeśli mówimy o planach na przyszłość to stawiamy stabilny i długofalowy rozwój. To oznacza, że wprowadzamy bogatszą ofertę, słuchamy rynku i wychodzimy naprzeciw potrzeb naszych partnerów, np. realizując atrakcyjny program wsparcia sprzedaży.

Jak wygląda współpraca Lenovo z dystrybutorami i sieć resellerską?

Lenovo z zasady nie sprzedaje bezpośrednio do klienta końcowego. Od zawsze podkreślamy znaczenie dystrybutorów i resellerów, których rola jest nie do przecenienia. Takie założenie leży również u podstaw Premier Partner Program, czyli programu wsparcia sprzedażowego i marketingowego. Lenovo oferuje duże bardzo atrakcyjne rabaty posprzedażne sięgające nawet do ośmiu procent. Zachęcam do rejestracji w naszym programie partnerskim, gdzie jest wymagana pewna historia zakupowa oraz minimalne zasoby kadrowe w postaci jednego handlowca oraz jednej osoby technicznej będącej w stanie udzielić klientowi niezbędnego wsparcia. Z drugiej strony nie wymagamy określonej wielkości obrotów, bo wiemy, że każda firma jest inna – zależy nam zarówna na dużych jak i małych partnerach.

Czy oferta Lenovo jest skierowana głównie dla biznesu czy też do retailu lub MŚP?

Oferta dla biznesu faktycznie jest trzonem naszej działalności, ale nie zapominamy także o użytkownikach domowych, którym oferujemy proste w instalacji i obsłudze urządzenia EZ ix2. Tak jak wspomniałem wcześniej naszym największym wyróżnikiem jest bardzo duże wsparcie techniczne, co z perspektywy zwłaszcza mniejszych klientów jest szczególnie ważne.

Lenovo to globalna marka z dużymi ambicjami, także w obszarze storage. Czego mogą oczekiwać klienci w najbliższym czasie?

Jeśli chodzi o urządzenia storage to zawsze oferowaliśmy bardzo ciekawe i nowoczesne urządzenia, ale postrzegane jako te z wyższej półki cenowej. Ponieważ słuchamy rynku podjęliśmy we wrześniu oraz na początku października decyzję o promocyjnej obniżce cen. Efekty są świetne, więc mamy podstawy do twierdzenia, że to było bardzo dobre posunięcie.  Natomiast ze spraw bieżących zapraszam parterów na szkolenie produktowe, które odbędzie się 6 listopada w Warszawie. W trakcie spotkania pokażemy najnowszy sprzęt Lenovo, zarówno komputerowy jak i storage.

Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.IDOLENOVO.pl.

Cezary Tchorek-Helm jest redaktorem naczelnym magazynu ITReseller.



autor: Cezary Tchorek-Helm

Zobacz więcej na temat: firma lenovo wywiad
Czytaj także

Lenovo: firma na topie

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2013 19:04
Lenovo to firma, która zadziwia tempem wzrostu - nawet w czasach stagnacji. Co więcej ma własną wizję rozwoju rynku, którą dyktuje konkurencji.
rozwiń zwiń