We did it in Poland - poznaj polskie innowacje

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2025 21:34
Czy Polacy mogą być dumni ze swoich osiągnięć? Według kampanii We did it in Poland - zdecydowanie tak! Cały projekt ma na celu promować polskie osiągnięcia i innowacje - od nowoczesnych technologii, przez ekologię i naukę, aż po kulturę.
Polskie innowacje
Polskie innowacjeFoto: Shutterstock

We did it in Poland

Jednym z celów kampanii We did it in Poland jest uświadamianie, że Polska jest domem wielu ciekawych i innowacyjnych projektów. To ma prowadzić do częstszego podnoszenia tematu polskich innowacji w narracji publicznej. - Po to skonsolidowaliśmy te projekty, żeby podnieść świadomość wśród ludzi, ale też wśród podmiotów, które pracują na tych innowacjach - opowiada Olga Adamkiewicz, strateżka kampanii. W portfolio We did it in Poland znajduje się ponad 50 przykładów innowacyjnych firm.


Posłuchaj
13:55 PR4_27_03_2025_16_14_Świat_4.0.mp3 Olga Adamkiewicz o kampanii We did it in Poland (Świat 4.0/Czwórka)

 

Innowacje to bardzo ważny element gospodarki. Świat XXI wieku jest zdominowany przez ogromny wyścig technologiczny. Budowanie innowacji to fundament bezpieczeństwa gospodarczego kraju, który również pomaga rozwijać konkurencyjność firm, a w szerszym znaczeniu poprawia pozycję gospodarki na świecie. Kampania We did it in Poland realizowana jest pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.


Innowacje

Polska jako kraj z roku na rok wydaje coraz więcej na innowacje; obecnie jest to 1,5% PKB. Choć unijna średnia jest na poziomie 2,2%, Olga Adamkiewicz zapewnia, że znajdujemy się na dobrej drodze. - Jesteśmy na 22. miejscu z 39 krajów, jeśli chodzi o wskaźnik innowacyjności. Rozumiem, że mamy jeszcze przestrzeń do tego, żeby dalej rosnąć i się poprawiać. I tak jest to wynik lepszy niż w przeszłości; kierunek zmian jest dobry - wyjaśnia.



Innowacjami nie zajmują się jedynie start-upy. Co więcej, innowacje to nie tylko stereotypowa technologia; do tego pojęcia można zaliczyć także nowości ze świata nauki czy biznesu. - Mamy ogromne firmy polskie, takie jak Booksy czy Blik, o których bardzo często zapominamy, że są polskimi innowacjami - mówi gościni Czwórki.


Zobacz także:


Czy Polacy są dumni?

Według badania agencji Grupa 4P na zlecenie Fundacji WłączeniPlus, organizatora kampanii, 56% Polaków czuje dumę ze swojego kraju, ale aż 26% badanych na myśl o Polsce odczuwa wstyd. - Moim zdaniem te nastroje społeczne są efektem głównym nurtów komunikacyjnych, w których jesteśmy - tłumaczy rozmówczyni Jędrzeja Rosiewicza. Efektem tych procesów może być brak świadomości lub wiedzy na temat rozwoju polskich innowacji.



Założeniem kampanii We did it in Poland jest rozpowszechnianie i propagowanie polskich osiągnięć. - To dobry krok, żeby tę innowacyjność podnosić i o niej mówić więcej, a tym samym wywrzeć odrobinę dobrego efektu społecznego - zaznacza Olga Adamkiewicz.

***

Tytuł audycji: Świat 4.0 

Prowadzi: Jędrzej Rosiewicz

Gościni: Olga Adamkiewicz

Data emisji: 27.03.2025

Godzina: 16.14

kajz/kor

Czytaj także

Nie tylko sztuczna inteligencja. Czym jest głęboka technologia?

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2024 21:01
W tworzenie nowych technologii zaangażowani są informatycy, ale także naukowcy. Deep tech lub po prostu głęboka technologia to dziedzina badań, która eksploruje nieodkryte wcześniej cyfrowe obszary. Temat pionierskich rozwiązaniach przybliżył ekspert w tej branży - Tomasz Chyrchel.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Euro Vibe. Jak pracuje się w Parlamencie Europejskim?

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2025 19:24
Jak wygląda praca w sercu Unii Europejskiej? O obowiązkach polityków i pracowników Parlamentu Europejskiego opowiedział Piotr Firan, który ze Strasburga śledził ostatnią sesję plenarną europarlamentu.
rozwiń zwiń