Kolorowe opakowania, nietypowe kształty i materiały, dodatkowe składniki i brak pewnych składników - to sposoby, jakimi producenci towarów sklepowych próbują przyciągnąć uwagę konsumentów. Jak na nie reagują konsumenci? Zbadano to ustawiając na sklepowych pułkach specjalny towar – soki zawierające dodatkowy składnik i soki bez pewnego składnika. Badania pokazały, że klienci o 10 proc. częściej sięgali po produkty bez czegoś, niż po produkty zawierające jakiś dodatek.
- Konsumenci są przekonani o ogromie dodatków, którymi wzbogacana jest żywność. Jeśli więc na produkcie pojawia się informacja, że nie zawiera on dodatków to kojarzone jest to z produktem bardziej naturalnym i bardziej eco - powiedział w "Sygnałach dnia" dr Konrad Maj ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
- Bywa, że informacja na opakowaniu jednego produktu uruchamia lawinę skojarzeń u konsumentów. Wiele osób myśli, że jeśli widzi szereg produktów i na jednym z nich jest napisane, że on czegoś nie zawiera to prawdopodobnie inne produkty to zawierają – dodał dr Maj ze SWPS.
Dzięki temu można wyróżnić się z tłoku panującego na pułkach, ale to narzędzie marketingowe, łatwe do wykorzystania może być też bardzo groźne. Na co warto zwrócić uwagę aby nie dać się wykorzystać producentom żywności?
O tym w nagraniu.
Tytuł audycji: Sygnały dnia
Prowadzi: Piotr Gociek i Daniel Wydrych
Reporter: Izabela Kostyszyn
Gość: dr Konrad Maj (SWPS)
Data emisji: 21.02.2018
Godzina emisji: 6.35
JO