Nieznajomość zapisów umowy może nas nas wpędzić w kłopoty. Dobra wiadomość jest taka, że jako konsumenci, osoby fizyczne podlegamy szczególnej ochronie w sytuacji zawierania umów ze spółkami dostarczającymi media. Z każdą wątpliwością czy kłopotem zwrócić się możemy do miejskiego czy powiatowego rzecznika konsumentów. Gość radiowej Jedynki poleca także korzystanie z "Rejestru klauzul niedozwolonych" dostępnego na stronie UOKiK. - Jakiekolwiek zmiany, podwyżki czy dodatkowe opłaty muszą być uzasadnione, mieć odzwierciedlenie w kosztach realnych, a my powinniśmy być o nich poinformowani - podkreśla mec. Bartosz Bator.
Co zrobić, jeśli nie jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych usług? Czy dostawca może odciąć wodę z tytułu niezapłaconego rachunku? Posłuchaj!
Pytania o tematyce prawnej kierować można na adres prawo@polskieradio.pl. W każdą środę w audycji "Cztery Pory Roku" mec. Bartosz Bator wyjaśnia wątpliwości słuchaczy i pełni dyżur telefoniczny.
Prowadziła: Karolina Rożej
Gość: Bartosz Bator
Tytuł audycji: Cztery Pory Roku
Data emisji: 05.11.2014
Godzina emisji: 11.20
(asz/ag)