Zepsuty produkt w torbie z naszymi zakupami to nic innego, jak poniesienie straty. Często bywa tak, że nie podejmujemy żadnych działań w celu uzyskania rekompensaty, bo wydaje nam się, że cena produktu nie jest warta tego, aby podjąć się walki i zażądać reklamacji - Każda reklamacja jest niezwykle cenna, gdyż zarówno producent, jak i sam sklep, mają szansę uzyskać informację na temat tego, że dany produkt okazał się wadliwy - mówi Andrzej Gantner, z Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności.
- Pamiętajmy o tym, żeby za każdym razem prosić sprzedawcę o paragon, gdyż znacznie ułatwi to postępowanie reklamacyjne. Poszkodowany powinien ubiegać się o zwrot pieniędzy lub wymianę produktu na nowy - podkreśla gość Jedynki.
Jaki mamy czas na wniesienie reklamacji? Co, jeśli przez zepsuty produkt doświadczymy poważnego uszczerbku na zdrowiu lub poniesiemy duże straty finansowe? Kto będzie odpowiednim mediatorem przy rozpatrywaniu sprawy? Czy proces reklamacyjny może mieć swój finał w sądzie?
Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.
***
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadzi: Sława Bieńczycka
Gość: Andrzej Gantner (Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności)
Data emisji: 1.02.2019
Godzina emisji: 11.13
K.A/ag