Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Ula Kaczyńska 23.06.2015

"Copyfighter". Krakowiak o polskiej branży reklamowej

Łukasz Krakowiak był copywriterem w agencji reklamowej. Swoje doświadczenia opisał książce. - "Copyfighter" ostatecznie zatrzasnął mi drzwi do tego świata - śmieje się autor.
Posłuchaj
  • Łukasz Krakowiak opowiada o debiucie książkowym "Copyfighter", którym rozprawia się ze światem polskiej reklamy w pierwszej dekadzie XXI wieku (Czwórka/Stacja Kultura)
Czytaj także

Okładka książki/mat. promocyjne Okładka książki/mat. promocyjne

Dżinsy, które mają więcej dziur niż materiału, awangardowy t-shirt, najlepiej z ikoną popkultury, kolorowe trampki i irokez - tak nosił się statystyczny copywriter, kiedy nasza branża reklamowa raczkowała. - Wyglądaliśmy jak luksusowi kloszardzi - wspomina Krakowiak.

I taki też jest główny bohater książki, Artur. - To młody człowiek, który naoglądał się amerykańskich filmów o copywriterach i postanowił spróbować sił w tej branży - wyjaśnia autor książki. - A że Polska to nie Hollywood, to zamiast loftów i pokera w Vegas ma umowę o dzieło i nierealne deadliny, a w perspektywie ze dwa zawały. 

Gość Czwórki opowiada o tajnikach pracy swojego bohatera i wyjaśnia dlaczego ten zawód jest na wymarciu. Zdradza także, ile osób obraziło się na niego po publikacji "Copyfightera".

***

Tytuł audycji: Stacja Kultura

Prowadzi: Katarzyna Dydo

Gość: Łukasz Krakowiak (pisarz)

Data emisji: 23.06.2015

Godzina emisji: 10.00

kul/kd