Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski
29.01.2014
Fiskus nie lubi polskiego cydru
Cydr zdobywa sklepowe półki. Sprzedaż mogłaby rosnąć jeszcze szybciej, gdyby nie zakaz reklamy.
Glowimages.com
Posłuchaj
-
Dlaczego cydr jest dyskryminowany przez fiskusa pyta Leszek Wiwała prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy./Justyna Golonko, Polskie Radio/
Czytaj także
- To jest prawdziwy hit ostatniego roku - mówią przedstawiciele branży spirytusowej. Niebawem ten lekki alkohol z jabłek może zdobyć 5 proc. polskiego rynku wyrobów winiarskich.
- Wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie przepisy dyskryminujące producentów cydru mówi Leszek Wiwała prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.
Kolejne ograniczenie to zakaz reklamy.
W ubiegłym roku konsumpcja cydru w Polsce wzrosła o ponad 100%. W tym roku taką dynamikę - zdaniem przedstawicieli branży też uda się utrzymać.
Statystyczny Polak wypija rocznie 98 litrów piwa i 30 MILILITRÓW cydru.
Krzysztof Rzyman/Justyna Golonko