Dyrektor Centrum Piotr Stańczak mówi, że bardzo ważny jest czas. Jeżeli pociąg spóźni się o więcej niż 60 minut, pasażer ma prawo do co najmniej zwrotu kosztu biletu. Po dłuższym czasie opóźnienia możliwe jest także odszkodowanie.
"Dziesięć Przykazań Konsumenta"
Osoby, które myślą o psychicznym komforcie w czasie podróży, powinny się o to zatroszczyć. Eksperci spisali "Dziesięć Przykazań Konsumenta", z których wynika między innymi, że należy zadbać o bezpieczeństwo. Podróżny powinien zwracać szczególną uwagę na wykupienie ubezpieczenia. Dobrze byłoby, aby uważnie zbadał ofertę turystyczną. Ważny jest standard hotelu, posiłki i położenie. Nie wolno się kierować tylko i wyłącznie folderami biur podróży. Zdjęcia mogą przekłamywać prawdę o obiektach turystycznych.
Pisemna reklamacja
Piotr Stańczak podkreśla, że w razie nieprawidłowości, opóźnień czy innych zdarzeń, które utrudniają podróżowanie, należy pamiętać o złożeniu pisemnej reklamacji. Tutaj też ważny jest czas. Na przykład w przypadku zniszczonego bagażu mamy siedem dni na złożenie pisma w tej sprawie. Jeżeli przewoźnik, bądź biuro nie odpowie na reklamacje w ciągu 30 dni, oznacza to, że przyjął nasze zażalenie.
Ze statystyk wynika, że wyjazdy urlopowe planuje 16 milionów Polaków, z czego 6 milionów wybiera wakacje za granicą.
IAR, awi