Maciej Chmielowski z UOKiK przypomina, że warto się dowiedzieć, w jakich warunkach będziemy wypoczywali. Podkreśla, że na przykład hotele i pensjonaty 3-gwiazdkowe w różnych krajach mogą się różnić standardem.
Cena nie może dowolnie rosnąć
Ekspert dodaje, że biuro podróży nie może dowolnie podnosić ceny wyjazdu. Po podpisaniu umowy koszt imprezy może wzrosnąć tylko w takich przypadkach jak na przykład wzrost kursów walut, kosztów transportu oraz podatków. Poza tym cena nie może się zwiększyć w okresie 20 dni przed wyjazdem.
Reklamacja do 30 dni od powrotu
Maciej Chmielowski przypomina, że jeśli warunki wypoczynku odbiegają od opisu, w ciągu 30 dni po powrocie można złożyć reklamację. Biuro podróży ma wówczas 30 dni na ustosunkowanie się do naszych zastrzeżeń. Jeśli tego nie zrobi, będzie to oznaczało, że reklamacja została przyjęta.
IAR, awi