Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Anna Wiśniewska 06.10.2017

Jak będą wyglądać w przyszłości płatności bezgotówkowe?

Trwa ogólnopolska kampania społeczna „Warto Bezgotówkowo", która ma zachęcić Polaków do płatności bezgotówkowych.
Posłuchaj
  • O kampanii "Warto Bezgotówkowo" mówił w Polskim Radiu 24 Bartłomiej Majewski z Warszawskiego Instytutu Bankowości (Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Czytaj także

Kampania ma charakter informacyjno-edukacyjny, ale towarzyszyć jej będą różnego rodzaju akcje promocyjne, tłumaczy Bartłomiej Majewski z Warszawskiego Instytutu Bankowości.

- Klientom w okresie 16 – 20 października część firm przestawi specjalne korzyści, np. jeżeli zapłacą w tym terminie kartą lub telefonem, dostaną zwrot na konto, jakiś upominek, specjalną promocję – wymienia gość Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia. - Obok zwykłych płatności niektóre placówki banków będą również edukować w zakresie bezpieczeństwa płatności bezgotówkowych, bo wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy i z tego względu wybierają gotówkę. Namawiamy więc partnerów kampanii, żeby przekazywali taką wiedzę swoim odbiorcom – dodaje.

Konkurs na najciekawszą wizję przyszłości

W ramach kampanii organizowany jest też konkurs literacki na najciekawszą wizję przyszłości płatności. Do 18 października można przedstawić swoje wyobrażenie o tym, czym będziemy płacić w przyszłości. W konkursie mogą wziąć udział wszyscy chętni. 

- Nie mamy tutaj ograniczeń wiekowych, wystarczy chcieć napisać krótką bądź długą pracę w dowolnej formie na temat wizji przyszłości płatności bezgotówkowych w Polsce. Może to być również komiks, już dostaliśmy kilka takich zgłoszeń. Zwycięzców poznamy 23 października. Do wygrania są bardzo atrakcyjne nagrody. Są to tablety, różnego rodzaju sprzęt elektroniczny, który z pewnością przyda się w codziennej pracy – wyjaśnia Bartłomiej Majewski.


. 

Gotówka nie zniknie z rynku 

Płatności bezgotówkowe w Polsce mają się coraz lepiej. Sami Polacy widzą w nich korzyść. Jak pokazują badania już co czwarty obywatel nie nosi w kieszeni gotówki w ogóle. Okazuje się, że coraz częściej korzystamy z kart płatniczych - mamy ich coraz więcej w portfelu. A kampania, jak podkreśla Bartłomiej Majewski, ma upowszechnić płatności bezgotówkowe, a nie wyeliminować z rynku gotówkę.

- Nie mamy na celu, jako organizatorzy tej kampanii, wyeliminowania gotówki. Chcemy, żeby rzeczywiście we wszystkich miejscach każdy mógł zapłacić tak, jak chce, żeby było równe prawo do płacenia gotówką, jak i kartą płatniczą, telefonem czy jakąś aplikacją, żeby konsument mógł zapłacić tak, jak mu wygodniej – tłumaczy rozmówca Naczelnej Redakcji Gospodarczej Polskiego Radia.

Więcej informacji o kampanii oraz szczegóły inicjatyw podejmowanych przez jej partnerów znajdują się na stronie WartoBezgotowko.pl.

Justyna Golonko, awi