- W tegorocznej edycji, która odbywa się pod hasłem "Dobro czyń cały rok", po raz pierwszy można głosować poprzez platformy społecznościowe – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, która jest organizatorem konkursu.
Łukasiak dodaje, że dzięki Internetowi zmienił się nie tylko sposób głosowania, ale i skala akcji dobroczynnych. – Jeden z nominowanych do tego konkursu, współpracując z Bankami Żywności, w ramach jednej tylko akcji zebrali ponad 500 ton żywności! - podkreśla.
Piotr Onikki-Górski, dyrektor Biura Kontaktów Społecznych Business Centre Club zaznacza, że jeden z dużych banków przeprowadził w 2010 roku 721 projektów dobroczynnych, czyli niemal 2 dziennie. - Ujęło mnie to, że firmy coraz częściej stosują metody biznesowe do dobroczynności, a nawet wpisują ją w cele firmy i wykorzystują wiedzę pracowników, by działać na rzecz społeczności lokalnej - podkreśla.
Zaangażowanie pracowników firm w akcje dobroczynne doceniono na tyle, że od tego roku stworzono dla nich specjalną kategorię konkursową - "Program wolontariatu pracowniczego".
- Często pytamy ludzi jak spędzają 4 godziny z wolnego wieczoru czy soboty. Okazuje się, że można ten czas zmarnować, albo zrobić coś bardzo dobrego w jego trakcie - stwierdza Karolina Długosz, specjalista ds. odpowiedzialności społecznej firmy Danone, która od 2003 roku, wspólnie z Fundacją Polsat, prowadzi program "Podziel się Posiłkiem".
- Nasi pracownicy mogą zaangażować się w zbiórkę żywności w sklepach, rozdawać ulotki, a także pomagać w magazynie Federacji Polskich Banków Żywności - podkreśla.
Mirella Panek-Owsiańska, dyr. gen. Forum Odpowiedzialnego Biznesu dodaje, że dobry wolontariat to wysiłek i praca włożone przez firmy, które zwracają się wielokrotnie. - Warto, żeby wszystkie firmy przyjrzały się tej formie i zobaczyły, czy są w stanie u siebie takie programy wprowadzić - zachęca.
Spośród wszystkich nadesłanych wniosków do XIV edycji Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku 2010" eksperci wybrali 29 najbardziej interesujących. W czasie obrad Kapituły Konkursu wybrano laureatów w kategoriach "Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy" oraz "Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy".
Natomiast w kategoriach "Współpraca firmy z organizacją pozarządową" i "Program wolontariatu pracowniczego" wyłonienie zwycięzców pozostawiono internautom!
Do 30 kwietnia swój głos na najbardziej, Waszym zdaniem, zasłużoną firmę można oddawać na stronie dobroczyncaroku.pl lub profilu facebook.com/DobroczyncaRoku.
- Głosować można codziennie, raz na 24 godziny można oddać swój głos - podkreśla Paweł Łukasiak.
Wyniki tegorocznej edycji Konkursu poznamy 23 maja 2011 r. podczas Gali Finałowej w Teatrze Kamienica.
* W Ogólnopolskim Konkursie o tytuł Dobroczyńcy Roku zgłaszane mogą być firmy i fundacje utworzone przez firmy, które angażują się w przedsięwzięcia o charakterze społecznym oraz współpracują przy ich realizacji z organizacjami pozarządowymi.
Aby wysłuchać całej audycji przygotowanej przez Elżbietę Korczyńską, wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku w boksie "Posłuchaj" w ramce po prawej stronie.
Audycji "Na wyciągnięcie ręki" można słuchać w każdy poniedziałek o godzinie 18.35.
(asz)