Jajka Fabergé nierozerwalnie związane są z pracownią pochodzącego z Francji nadwornego złotnika rosyjskiego cara. – Firmę założył w 1840 r. Gustav Fabergé i nie odniósł sukcesu. Wszystko zmieniło się, gdy wpadł na przedziwny pomysł, by swego syna Petera Carla nie uczyć fachu złotniczego, lecz posłać do szkoły handlowej – opowiadał dr Adam Szymański.
Gość Dwójki opowiadał o zabiegach marketingowych, jakimi pod koniec XIX w. wylansowano jajka Fabergé, o ich wielkim powodzeniu na carskim dworze, a także o tym, skąd skopiowano ich wzór i jakie niespodzianki ukrywano w tak kunsztownych i drogich pudełkach na wielkanocne prezenty.
***
Przygotowała: Justyna Przyborowicz
Gość: dr Adam Szymański (historyk sztuki, autor książki "Fabergé. Historia i arcydzieła")
Data emisji: 23.03.2016
Godzina emisji: 7.10
Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".
mc/bch