Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Rafał Kątny 31.05.2012

Internetowi hejterzy są na wyginięciu?

Wbrew obiegowym opiniom język nienawiści w internecie stanowi marginalną część wszystkich toczących się tam dyskusji. Do takich zaskakujących wniosków doszli organizatorzy akcji "Komentuj. Nie obrażaj".
Katarzyna KozaneckaKatarzyna Kozaneckafot. Aurelia Chmiel

- Przez kilka ostatnich miesięcy obserwowaliśmy debatę w polskich mediach, która próbowała nas przekonać, że stan języka w internetowych dyskusjach jest dramatyczny. Z naszych badań wynika, że na forach dzieje się dużo dobrego, i że wcale nie jest tak, że ludzie się tam tylko obrażają - mówiła w Czwórce Katarzyna Kozanecka z portalu Onet.pl.

Według badania przeprowadzonego w ramach kampanii "Komentuj. Nie obrażaj", organizowanej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, obraźliwe komentarze stanowią tylko około 1 % wszystkich zamieszczanych w sieci. Ten wynik, to nie tylko efekt skutecznych działań moderatorów największych forów internetowych, ale też ogólna skłonność ich użytkowników do merytorycznej dyskusji i ignorowania obraźliwych wpisów.

- Na negatywny obraz internetowych dyskusji wpływa to, iż chamstwo po prostu bardziej rzuca się w oczy. Nam zależy na tym, żeby pokazywać te najbardziej pozytywne komentarze. Wątki na naszym forum układają się według głosów internautów, którzy wspierają te najbardziej im podobające się komentarze - opowiadał gość audycji "Pod lupą"

Aby dowiedzieć się jak radzić sobie z internetowymi hejterami, i jakie są cele kampanii "Komentuj. Nie obrażaj" dowiesz się słuchając nagrania audycji.

bch