Kłopoty w komunikacji miejskiej. Co nas denerwuje?
Dla "tradycyjnych" korporacji taksówkarskich Uber stanowi sporą konkurencję - oferuje usługi przewozowe dostępne prawie o każdej porze w konkurencyjnych cenach. Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Uber służy konsumentom, a konkurencję zmusza do podnoszenia jakości usług. W każdym mieście, w którym zaczyna działać jednak protestują taksówkarze, a walkę z Uberem podjęła też Grupa Antyprzewozowa. - Badania wskazują, że z roku na rok rośnie liczba wydawanych licencji taksówkarskich, co jednoznacznie udowadnia, że na rynku jest miejsce zarówno dla jednych, jak i dla drugich kierowców - tłumaczyła Magdalena Szulc z Uber Polska. A jak podkreślał Mirosław Iglikowski "kierowcy Ubera łamią prawo". - Organizator tej "nielegalnej działalności" czerpie z niej profity, a nie ponosi żadnej odpowiedzialności, bo Kodeks Karny, Kodeks Wykroczeń, ani ustawa o transporcie drogowym nie przewidują jego działalności - mówił reprezentant związku "Warszawski Taksówkarz".
O tym, dlaczego tak naprawdę taksówkarze walczą z kierowcami Ubera, jak zakopać ten wojenny topór i dlaczego Uber wciąż cieszy się powodzeniem, a także o kolejnych aktach wandalizmu i agresji, których ofiarami padają kierowcy Ubera, ale także taksówkarze - w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki. A co musi zrobić osoba, która zamierza zawodowo przewozić ludzi i jakie warunki powinna spełniać? To w programie sprawdziła Anna Depczyńska.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Goście: Magdalena Szulc (rzeczniczka Uber Polska), Mirosław Iglikowski (Związek Zawodowy Taksówkarzy "Warszawski Taksówkarz")
Data emisji: 22.05.2017
Godzina emisji: 15.07
kd/gs