Wśród nominowanych tegorocznym konkursie "Podcast Roku" znalazły się trzy podcasty Polskiego Radia.
Jesteśmy dopiero na początku rewolucji cyfrowej w Polskim Radiu. Stawiamy na podcasty i nowe formy. Takie, które do tej pory nie były produkowane w Polskim Radiu - mówi Paweł Majcher, prezes publicznego radia. Polskie Radio ma w planach nowe produkcje podcastowe, które będą pojawiać się na naszych antenach oraz w Internecie już w najbliższych miesiącach.
Paweł Majcher zapowiedział, że już w styczniu zostanie uruchomiona nowa odsłona strony internetowej Polskiego Radia. - Platforma będzie poświęcona głównie produkcjom audio, tak by słuchacz w dowolnym momencie mógł odsłuchać zamieszczone na niej audycje słowne i muzyczne, Teatr Polskiego Radia czy audiobooki. Będzie to krok milowy w rozwoju rozgłośni publicznej - powiedział prezes Paweł Majcher.
00:27 13343525_1.mp3 Paweł Majcher, prezes Polskiego Radia zapowiada zmiany w cyfrowej aktywności nadawcy publicznego
Podczas finałowego dnia odbyły się spotkania z uznanymi twórcami podcastów. Wśród nich również wydarzenia z udziałem dziennikarzy Polskiego Radia.
Nominowane podcasty Polskiego Radia:
„Królestwa Roślin” (Trójka, kategoria „Debiut”) – podcast Pawła Sztarbowskiego, łączący poradnictwo ogrodnicze z refleksją nad filozoficznym, psychologicznym i kulturowym znaczeniem roślin.
„116 111” (Trójka, kategoria „Nauka, edukacja, technologia”) – projekt Kasi Stoparczyk, poruszający problemy dzieci i młodzieży, jednocześnie wspierając ich opiekunów w rozwiązywaniu trudnych sytuacji.
„Prawda czasu i prawda ekranu” (Agencja Kreacji Projektów Podcastowych, kategoria „Debiut”) – podcast Bartłomieja Makowskiego analizujący autentyczność filmów i seriali, który powstał we współpracy z ekspertami i historykami.
Wszystkie podcasty Polskiego Radia znajdziesz <<< TUTAJ >>>
Wśród planowanych wyróżnień znalazła się wyjątkowa nagroda Polskiego Radia – „Tego jeszcze nie było”, którą wręczy Prezes Polskiego Radia, Paweł Majcher.
Podcast Roku 2024 to najważniejsze wydarzenie łączące twórców i fanów podcastów, a także przestrzeń do rozmów o przyszłości audio w Polsce.
Polskie Radio jest patronem medialnym Konkursu im. redaktora Janusza Majki „Podcast Roku 2024”.
mat.prasowe/IAR/d