"Logo dla Polski" - takim hasłem opatrzona jest niecodzienna kampania, której celem jest wybór graficznego symbolu naszego kraju. Poza flagą i godłem ma to być kolejny element, który zwiększy rozpoznawalność Polski na forum międzynarodowym.
Nowy symbol w głównej mierze będzie służył promocji rodzimej gospodarki. - Widzimy dużą potrzebę wzmocnienia wizerunku Polski i polskich przedsiębiorstw za granicą. Opracowanie jednego znaku zwiększy dynamikę rozwoju gospodarczego naszego kraju oraz siłę eksportowanych marek - powiedziała Henryka Bochniarz , prezydent Konfederacji Lewiatan. Pretekstem do stworzenia logotypu były obchody kluczowych dla Polski rocznic 25-lecia odzyskania wolności, 15-lecia wejścia do NATO oraz 10-lecia akcesji do Unii Europejskiej. Ale pomysł na opracowanie spójnej strategii marketingowej dla Polski jako marki nie był nowy.
Czwórka Polskiego Radia zaprasza na audycję poświęconą projektowi "Logo dla Polski" >>>
Pierwsze próby pracy nad brandingiem rozpoczęto już w 2004 roku. Wtedy na zlecenie Krajowej Izby Gospodarczej Wally Olins, światowej sławy ekspert w dziedzinie budowania Marek, przygotował idee "Creatvie Tension - Twórcze Napięcie". - Opracowana koncepcja sprężyny jest zwieńczeniem tych prac - tłumaczył Andrzej Arendarski , prezes KIG. Uznano, że to właśnie ten przedmiot najpełniej oddaje ducha "Twórczego Napięcia", które jest wpisane w historię polskich przemian.
Projekty trzech logotypów:
"Symbol sprężyny pokazuje nasz potencjał, nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata. Odnosi się również do historii Polski - im bardziej, jako naród, byliśmy przytłaczani, tym emitowaliśmy większą energią, tym odradzaliśmy się silniejsi" - piszą o symbolice sprężyny pomysłodawcy projektu. Jednak o tym, jaki będzie ostateczny kształt znaku, zadecydują Polacy w drodze głosowania.
Głosowanie trwa do 28 października. W wyborach mogą wziąć udział posiadacze polskiego obywatelstwa, mieszkający w kraju i za granicą. Osoby, które nie mają dostępu do Internetu, również będą mogły wziąć udział w głosowaniu - za pomocą specjalnie przygotowanego formularza, który można otrzymać kontaktując się ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR.
Na jeden z trzech projektów graficznych "Logo dla Polski" można zagłosować tu >>>
Logo dla Polski to inicjatywa społeczna środowisk biznesowych zrzeszonych w: Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowej Izbie Gospodarczej, Konfederacji Lewiatan oraz Pracodawcach RP.
Wybrany przez społeczeństwo logotyp organizatorzy przekażą na rzecz Skarbu Państwa.
(pkur/mm)