Jak wskazywał gość, gospodarki azjatyckie rozwijają się bardzo szybko, na poziomie 6 proc. rocznie. To przekłada się na powiększanie rynku i możliwość prowadzenia biznesu. Jak wskazywał, polskie firmy wciąż boją się jednak sytuacji w Azji, przede wszystkim uwarunkowań kulturowych. – Nie rozumiemy pewnych mechanizmów zachowania, metodologii myślenia, które są dla nas albo irracjonalne, albo nieracjonalne. Nie możemy się bać tego rynku, bo jest perspektywiczny, tam wciąż jest wiele do zrobienia, polskie firmy mogą tam znaleźć miejsce – wyjaśniał.
Zdaniem Bolesty, podejmując decyzję o wejściu na rynek azjatycki, trzeba zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Po pierwsze, że można ubiegać się o pomoc instytucji, wspierających polskich przedsiębiorców. Innym, ważnym elementem jest to, że „kwestie kulturowe nie powinny nam przesłaniać, że tak naprawdę mechanizmy działania rynku są bardzo podobne do naszych”.
Gość zaznaczył, że receptą na sukces może być znalezienie odpowiedniego partnera, z którym nawiąże się współpracę. – Polski przedsiębiorca powinien próbować zbadać rynek rożnymi metodami, znaleźć miejscowego partnera i zaoferować produkt, który się będzie sprzedawał – mówił.
Więcej w całej rozmowie.
Gospodarzem programu był Grzegorz Dziemidowicz.
Polskie Radio 24/ip
Kawa Dyplomatyczna w Polskim Radio 24 - wszystkie audycje
___________________
Data emisji: 01.11.2016
Godzina emisji: 19:15