A.D. Carson to student retoryki, komunikacji i projektowania informacji na uniwersytecie w Clemson a jego praca dyplomowa to 34 rapowe utwory zamknięte na albumie pod tytułem “Owning My Masters: The Rhetorics of Rhymes and Revolutions”. Carson chciał użyć hip-hopu i słowa mówionego jako środka do eksploracji tematów takich jak tożsamość, polityka, sprawiedliwość ekonomiczna, obywatelstwo i język. Autor tej niebanalnej pracy doktorskiej twierdzi, że wybór nośnika stanowi integralną część doktoratu. "Chciałem zbadać, czy pewne opinie są traktowane poważnie, czy ignorowane, ze względu na kolor skóry osoby, która je wypowiada. Czy "czarny głos" może być akceptowany jako autentyczny, czy może odpowiadać na akademickie pytania i być rozważanym jako poprawny w kategoriach akademickich? Dlatego musiałem zaprezentować głos, a nie pisać o nim".
Carson odnosi się także do przejawów rasizmu w kampusie uniwersyteckim, odnosi się do ważnych postaci czarnej świadomości, t.j. Martin Luther King czy Nelson Mandela. W utworach wykorzystane są próbki dźwiękowe z przemówieniami m.in. Malcolma X oraz fragmentami filmów. Doktorant traktuje te sample jako źródła, których użyłby, gdyby jego praca miała tradycyjną formę. Album powstawał w studiu, które mieści się w mieszkaniu Carsona, w produkcji pomogło mu dwóch przyjaciół.