Polskie Radio Dzieciom

Marketing żywności

Ostatnia aktualizacja: 17.12.2015 16:00
Marketing żywnościowy jest jak miłość bez wzajemności: dziecko ma pokochać konkretną markę, a rodzic chcieć wydać na nią pieniądze. Producent… ucieszy się z pewnością z udanej manipulacji.
Audio
  • 17.12.2015 Marketing żywności (Strefa Rodzica/Polskie Radio Dzieciom)
Foto: pixabay.comdomena publiczna
Foto: pixabay.com/domena publiczna

Czy tego chcemy czy nie, nasze dzieci należą do „pokolenia żywności śmieciowej”, chcą jeść mało wartościowe produkty, zwłaszcza te markowe. Badania pokazują też, że dzieci wolą reklamowaną żywność, sprzedawaną w markowych opakowaniach, od takiej samej, lecz bez odpowiedniego logo.

Od grudnia lawinowo zwiększyła się więc, ilość reklamowanych artykułów, które powinny znaleźć się pod choinką. No bo co by było, gdyby siedząc podczas świąt przy kominku, zabrakło nam nagle czekolady, ulubionych chipsów czy żelków? Producenci tych łakoci, sumiennie przypominają wciąż, że bez nich, święta nie będą miały tyle magii. Na wigilijnym stole, zamiast barszczu, powinien zaś pojawić się, pewien kofeinowy napój gazowany, bo Mikołaj wraz z kolumną czerwonych ciężarówek, może do nas nie zajrzeć. Zresztą, to przecież ta marka stworzyła w 1931r. w naszych umysłach dzisiejszy wizerunek świętego Mikołaja: jowialnego staruszka z siwą brodą, ubranego we flagowe kolory marki. Kto więc przyzna z czystym sumieniem, że „reklamy na niego nie działają”? Jeśli marketingowe pranie naszych umysłów, tak mocno odbija się na popkulturze, to jak obronić przed nim nasze dzieci, które naprawdę wierzą, że dzięki batonikom mogą urosnąć, jedząc lody będą bardziej szczęśliwe, a pijąc słodkie napoje lepsze od innych?

W czwartkowej „Strefie Rodzica” porozmawiamy, o tym czy dziecko można uchronić, lub uodpornić na marketing? Czy poprzez zmianę nawyków w domu możemy sprawić, aby nasze dziecko miało większy dystans do reklamy? Ponadto, czy produkty kierowane do dzieci mają rzeczywiście wyższy standard, czy są to tylko reklamowe frazesy?

 

Program "Strefa Rodzica" adresowany jest dla wszystkich, którzy chcą dobrze, mądrze, zdrowo i świadomie wychowywać dzieci oraz optymalnie wspierać ich rozwój. Rozmawiamy o wychowaniu, zdrowiu, kulturze i innych tematach nurtujących przyszłych i obecnych rodziców. Poruszamy też istotne problemy z tym związane. Bardzo cenne są dla nas również opinie samych słuchaczy, którzy e-mailowo lub telefonicznie dzielą się na antenie swoimi doświadczeniami i uwagami. Prowadzi: Ludwika Grunwald.

 

Zapraszamy na "Strefę Rodzica" od poniedziałku do piątku w godzinach 21:00 - 23:00, a szczególnie w czwartek, 17 grudnia.

Zachęcamy do kontaktu na naszym funpage'u: www.facebook.com/polskieradiodzieciom

 

Zobacz także