Samochód miałby być mieszanką elementów modelu Cayman, Boxter, wersji kabrio Panamery coupe, ale z dłuższym nadwoziem, powiedział Bernhard Maier, szef działu sprzedaży koncernu. Jak pisze Bloomberg, pojazd ma być droższy niż warte prawie 240 tysięcy euro GT2 RS - najwyższa półka spośród serii 911. Zaznacza jednak, że nowe auto będzie tańsze od hybrydowego Porsche Spyder, które kosztuje prawie 770 tysięcy euro.
To jeden z kolejnych ruchów związanych z ekspansją firmy Porsche. Jest ona właścicielem Volkswagena. Ten z kolei ma udziały w tak luksusowych markach jak Audi, Lamborghini, Bentley i Bugatii. Porsche, gdy już dokona szerszej integracji z Volkswagenem, będzie rozwijać linię aut z wyższej półki tej spółki, która na razie wytwarza głównie auta na szeroki rynek.
Dzięki wsparciu Volkswagena, Porsche planuje podwojenie liczby sprzedawanych aut do 200 tysięcy w 2018 roku. Metodą mają być właśnie nowe modele oraz ekspansja na rynkach wschodzących, do których zalicza się Indie, Chiny, Brazylię i Rosję. Koncern planuje jeszcze w tym roku osiągnąć pułap 100 tysięcy sprzedanych aut. W 2010 roku znalazł już 97 tysięcy kupców na swoje pojazdy. Liczba zamówień w tym roku ciągle rośnie, ale nie tak szybko jak w zeszłym roku, pisze Bloomberg. Aby temu zaradzić, firma planuje wypuszczać na rynek nowy model każdego roku.
tk