Muzyka źródeł vol. 16, Polacy na Ukrainie, w Rumunii i Kazachstanie, Polskie Radio 2013
BUKOWINA RUMUŃSKA I UKRAIŃSKA
1. Goriała wisznia 2 (trad.)
2. Panowie mularże (trad.)
3. Syrba (trad.)
4. Nie dejcie mi mamko (trad.)
5. Gdzie czysta wodziczka (trad.)
6. Na postród Solońca (trad.)
7. Sirota po ojcu (trad.)
8. Świeci miesiąc, świeci (trad.)
9. Puście, że nas puście (trad.)
10. Juści je dziweczko (trad.)
11. Hej, wesiele, wesiele (trad.)
12. Aniela (trad.)
13. Kiej jek szeł na wojnę (trad.)
14. Służył Jasio przy dworze (trad.)
15. Siedzi cesarz na tronie (trad.)
16. Koszuleczka cienka (trad.)
17. Święty Szczepan (trad.)
18. Matko Niebieskiego Pana(trad.)
UKRAINA, ŻYTOMIERSZCZYZNA
19. Pójdźmy, ach pójdźmy (trad.)
20. Zaśpiwajcie dziś siostrzyczki (trad.)
22 trad. Przyjte Chrześcijanie na Kalwaryi (trad.)
23. Żołnierz do wojska wstępuje (trad.)
24. Wionął wiatr szumny po pustym stepie (trad.)
25. Przez litewski łan jedzie (trad.)
26. Pani pana zarznęła (trad.)
27. Starsza siostra brata miała (trad.)
28. Cwiała kalina (trad.)
29. W polu ogródeczek (trad.)
30. Oj, w lesie, w lesie leszczyna (trad.)
31. Na wysokim bagnie (trad.)
KAZACHSTAN
32. Krakowiak (trad.)
33. Oj, siadaj, siadaj (trad.)
34. Biała sukienka, złoty pas (trad.)
35. Tam w polu ogródek (trad.)
36. Oj, tam u lesie leszczyna (trad.)
37. Dzisiaj była panna młoda (trad.)
38. Mamusiu droga (trad.)
39. Poleczka (trad.)
40. Z tamtej strony jeziora (trad.)
41. Więzień w czyścu zatrzymany (trad.)
42. Dzieciątko się narodziło (trad.)
43. Czternastego listopada (trad.)
Pieśni występują zarówno w wersjach solowych, jak i zespołowych (kilku śpiewaków). Pieśni Bukowiny prezentują pieśni obrzędowe: weselne, kolędy, pieśń pogrzebowa oraz pozaobrzędowe: obyczajowe, miłosne, ballady. Dwa tańce w wykonaniu zespołu Watra z Brzeźnicy w Polsce stanowi przykład muzyki instrumentalnej Bukowiny.
Przegląd z Żytomierszczyzny otwiera pieśń z repertuaru śpiewaków wędrownych o sierotach. Następne przykłady to staropolska kolęda w powolnym rytmie mazurkowym, pieśń pielgrzymkowa, pieśń powstańcza, ballady dworsko-ludowe. Na Żytomierszczyźnie do dzisiaj śpiewane są pieśni religijne i pogrzebowe. Repertuar obrzędowy, dotyczący zwyczajów dorocznych i rodzinnych zachował się w niewielkim stopniu, ale wciąż wykonywane są pieśni weselne, związane z pożegnaniem panny młodej oraz oczepinami.
Repertuar muzyczny Polaków z Kazachstanu obejmuje przede wszystkim repertuar weselny, związany z pożegnaniem panny młodej, oczepinami, przyśpiewki weselne, a także pieśni pogrzebowe, miłosne, obyczajowe i historyczne. Wiele z tych utworów zachowuje wybitną zachowawczość, np. wykonanie pieśni pogrzebowych nie różni się niczym od tych, spotykanych na Lubelszczyźnie. Także do tradycyjnego poloneza nawiązuje szlachecka "mazurska" pieśń oczepinowa, śpiewana na Podlasiu.
Wydawnictwo jest dowodem, że przez ponad kilkadziesiąt lat życia na zesłaniu Polacy w Kazachstanie zachowali religijną tożsamość oraz elementy dawnej obrzędowości bożonarodzeniowej i wielkanocnej.
Wyboru materiałów i opracowania płyty dokonały Elżbieta Strzelecka-Waszkiewicz i Anna Szewczuk-Czech.