"FSO Warszawa" - polski samochód osobowy produkowany w latach 1951–1973 w warszawskiej fabryce na Żeraniu, na licencji radzieckiego samochodu Pobieda. Był to pierwszy w powojennej historii Polski samochód produkowany seryjnie. Samochody tej marki coraz rzadziej spotyka się na ulicach. Najczęściej jako auta zabytkowe na "żółtych" tablicach. Inne stanowią muzealne eksponaty.
Nowe życie w starą i poczciwą Warszawę postanowił tchnąć Michał Koziołek, który w roku 2012 zrealizował projekt " Syrena na Euro". Do projektu "New Warsaw Wratislavia" dołączyli Michał Puchalski i Adam Mally - studenci architektury z Wrocławia, a także Łukasz Myszyński - student wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Samochód swoim wyglądem, wyposażeniem i wykonaniem ma przewyższać w swojej klasie luksusowe marki aut z całego świata.
Wrocławscy studenci chcą zmontować swoją Warszawę, a w przyszłości doprowadzić do seryjnej produkcji auta. Czy będzie to szansa dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego?
Zapraszamy do wysłuchania reportażu "Samochód marzenie" Magdy Skawińskiej.