Klasyczny pełnometrażowy film, jaki można zobaczyć w pierwszym lepszym kinie, wyświetlany jest w 24 klatkach na sekundę - stąd też bierze się magia nieco niewyraźnego, rozmytego obrazu. Gry wideo to już 60 klatek na sekundę, co pozwala na płynną rozgrywkę. Profesjonalni gracze e-sportowi korzystają ze sprzętu, który pozwala na wyświetlanie na ich monitorach co najmniej 144 klatek na sekundę. - Ludzkie oko widzi z prędkością około 200 FPS-ów, u pilotów myśliwców ta liczba sięga nawet trzystu. Pięciokrotnie przekraczając szybkość percepcji przeciętnego, ludzkiego oka nie sprawiamy, że ten obraz staje nieporównywalnie lepszy. Tu chodzi o Igrzyska, o złoty medal, o rekord Świata - Kamil Szwarbuła, rzecznik prasowy firmy x-kom, która umożliwiła dwóm Polakom podjęcie próby bicia rekordu.
Do tego zadania przystąpiło dwóch największych ekspertów w Polsce. Piotr "Lipton" Szymański skupił się na odpowiednim doborze jak najlepszego sprzętu. Marcin "ryba" Rywak, czyli wicemistrz Świata i mistrz Europy w podkręcaniu komputerów, zajął się odpowiednią konfiguracją. To on też nadzorował chłodzenie jednostki ciekłym azotem, którego temperatura sięga - 196 stopni Celsjusza. Podczas bicia rekordu zużył 50 litrów LN2.
Osobliwy rekord bity był w częstochowskiej siedzibie x-komu. Premiera materiału filmowego miała jednak miejsce w Dallas, w czasie targów QuakeCon poświęconym grom komputerowym. Można zatem uznać, że rekord został pobity 8 sierpnia o godzinie 18:00.
Dariusz Adamski