Przemysław Czarnek powiedział, że poza nowoczesnym sprzętem i szybkim internetem to kolejny krok do zmiany w szkołach. - Wchodzimy w nowy etap unowocześniania polskiej szkoły. Nie tylko od strony sprzętowej, informatycznej, lecz także unowocześniania podstawy programowej, rekomendowanych w niej treści. Jeśli chodzi o tworzenie i produkcję gier wideo, Polska jest jednym z wiodących krajów na świecie - dodał Przemysław Czarnek.
Pierwsze gry wideo w podstawie programowej to "This War of Mine" opowiadająca o życiu cywili na wojnie i przygotowana przez Instytut Pamięci Narodowej "Gra szyfrów".
Resort szuka kolejnych gier
Pełnomocniczka ministra do spraw transformacji cyfrowej Justyna Orłowska powiedziała, że resort edukacji czeka na zgłoszenia kolejnych gier do projektu. - Jeżeli będą one nieodpłatnie oddane na rzecz edukacji, a także będą wnosić wysoką wartość edukacyjną, wówczas mają szansę, aby być wpisane do podstaw programowych. Ale traktujmy to jako działanie długoterminowe. To jest początek historii wpisywania gier do podstaw programowych - dodała.
Paweł Michowski z 11Bit studios, które stworzyło "This War of Mine", powiedział, że prowadzenie gier do szkół to naturalna kolej rzeczy. - To krok milowy, bo oznacza wejście edukacji w proces, w którym idziemy z czasem, a nie gonimy czas. Moje dzieci grają w gry, ja - jako twórca gier - kontroluję, aby nie grały za dużo i aby gry były odpowiednie do ich wieku. Ale nie jestem w stanie zatrzymać tego procesu, bo gry są dla dzieci po prostu zbyt fascynujące - dodał Paweł Michowski.
Grę "This War of Mine" można za darmo pobrać z portalu "Gry w edukacji". "Gra szyfrów" jest dostępna bezpłatnie na platformie Steam.
IAR/dad