Jak podała Poczta Polska w komunikacie, memorandum zakłada kooperację w kluczowych obszarach działalności Poczty Polskiej i Poczty Ukrainy.
Wskazała, że celem pogłębienia dotychczasowej współpracy jest efektywniejsze współdziałanie w obszarze eksploatacji, innowacji, logistyki oraz w zakresie umacniania istniejących i nawiązywania nowych relacji biznesowych z podmiotami operującymi w sektorze e-Commerce. Wspólnie podejmowane działania mają na celu - jak zaznaczono - m.in. ułatwienie procesów zakupowych dla obywateli polskich i ukraińskich, a także ugruntowanie wiodącej roli poczt narodowych na swoich macierzystych rynkach.
Nowe pola współpracy
"Aktualna sytuacja geopolityczna stwarza nowe ramy do współpracy, którą pragniemy pogłębić i lepiej skoordynować. Skorzystają na tym zarówno obie instytucje, czyli narodowi operatorzy pocztowi, ale także nasi klienci zamieszkujący obie strony granicy" – powiedział, cytowany w komunikacie prezes zarządu Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot, który w imieniu spółki podpisał 16 sierpnia br. memorandum wspólnie z dyrektorem generalnym UKRPOSHTY Igorem Smelyanskym.
"Dzięki Memorandum możliwa stanie się skuteczniejsza komunikacja oraz współpraca w obszarze biznesu pocztowego, jak i na forach kluczowych międzynarodowych organizacji pocztowych" - zaznaczył Smelyansky.
Spółka podała, że zarówno Poczta Polska, jak i Poczta Ukrainy zorganizują grupy robocze w celu wdrażania postanowień memorandum, co umożliwi skuteczniejsze współdziałanie.
Poczta Polska zajmuje się świadczeniem usług pocztowych, bankowo-ubezpieczeniowych oraz usług logistycznych. Firma zatrudnia ponad 70 tys. pracowników. Sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych.
PAP/dad